Loyals Groep past een samenwerkingsmodel toe waarbij de expertise van onze bureaus wordt gebundeld om digitale groei te realiseren. In het geval van Voeding Leeft, een pionier in het ontwikkelen van leefstijlprogramma’s ter bevordering van de gezondheid, heeft deze aanpak geleid tot een verbetering van de gebruikerservaring en een toename in gebruikersbetrokkenheid.
Het team van Voeding Leeft stond voor de complexe taak om hun platform niet alleen technologisch te vernieuwen, maar ook de gebruikerservaring te verbeteren om de betrokkenheid en naamsbekendheid te verhogen. De uitdaging was tweeledig: het realiseren van een technologisch systeem dat toekomstbestendig is en tegelijkertijd een effectieve marketingstrategie implementeren die de groei van gebruikers stimuleert.
We ontwikkelden een gebruiksvriendelijke, veilige en schaalbare online omgeving met een API-centrische, headless architectuur die perfect aansluit bij de behoeften van Voeding Leeft. De groeimarketingstrategie die daaraan parallel ging was gericht op het vergroten van merkbekendheid en het aantrekken van nieuw verkeer door zowel online als offline campagnes.
De nieuwe digitale omgeving resulteerde in een toename van 145% in de gebruikersbetrokkenheid en speelde een cruciale rol in het opnemen van de leefstijlbehandeling van Voeding Leeft voor diabetes type 2 in het Nederlandse basispakket. Dit bevestigt de effectiviteit van de gecombineerde aanpak van Loyals Groep.