CreditChecken biedt abonnementen waarmee bedrijven toegang krijgen tot nauwkeurige en actuele kredietinformatie over hun (potentiële) klanten. Ons label Gravity heeft zowel de website als het gebruikersportaal vernieuwd waardoor klanten nu real-time kredietinformatie kunnen verkrijgen via een platform met een frisse en vertrouwde uitstraling.
Het project had als doel de efficiëntie van het klantportaal te maximaliseren, met een focus op gebruikersgemak en een frisse uitstraling. De nieuwe website en het portaal werden gebouwd op een headless platform, wat flexibiliteit biedt in het onderhouden en updaten van API’s. Het systeem integreert data van externe bronnen zoals de Kamer van Koophandel, jaarrekeningen, rechtspraak en betalingservaringen om uitgebreide rapporten samen te stellen.
Ontwikkeld door interactieve sprints is er nauw samengewerkt met het team van CreditChecken om te zorgen dat het eindproduct volledig aan hun wensen voldeed. Dit proces bood de mogelijkheid om directe feedback van gebruikers te integreren en het systeem tot in de puntjes te verbeteren.
Als resultaat van deze transformatie heeft CreditChecken een aanzienlijke toename gezien in prestaties van het portaal, met ruim 220.000 opgehaalde rapporten en meer dan 610.000 verwerkte monitoring-updates. Deze transformatie heeft de weg vrijgemaakt voor verdere innovaties. Loyals Groep en Gravity blijven in samenwerking met CreditChecken werken aan het continu verbeteren van de dienstverlening en het versterken van de klantrelaties.