Zakelijke doelen bereiken
met Social Media


In deze workshop leer je over het bereiken van jouw zakelijke doelen. En dan vooral hoe je deze doelen met social media bereikt. De onderwerpen die we in ieder geval behandelen:

  • Wat zijn je belangrijkste zakelijke doelstellingen de komende periode?
  • Welke social media activiteiten horen daarbij?
  • Welke social kanalen zijn in jouw geval het belangrijkst?
  • Welke content en met welke frequentie is interessant voor je doelgroep?
  • Hoe stimuleer je dat jouw medewerkers social media gebruiken in het belang van je organisatie?
  • Welke tools kun je het best gebruiken en hoe richt je deze in?

Programma

We helpen jou je zakelijke doelen bepalen. Welke social media gebruik je om die te bereiken? En welke activiteiten zet je in om meer leads te krijgen, bestaande klanten te behouden of te werken aan je naamsbekendheid en reputatie? 

Daarna maak je een contentstrategie. Die geeft je inspiratie en houvast. Dus welke content (teksten, afbeeldingen, video's) gebruik je op welk social media kanaal? En hoevaak deel je dan content? Hier geven wij je natuurlijk advies over vanuit onze marketingervaring. En hoe reageer je eigenlijk als er online over jouw bedrijf wordt gepraat?

 

Als laatst gaan we jouw contentstrategie concreet maken. Oftewel, we geven je handvatten om alles goed te organiseren. Spreek regels af met je medewerkers, kies tools om content te publiceren en besluit hoe je de reacties monitort. 

Voor wie?

De workshop is vooral bedoeld voor managers, marketeers en consultants. De mensen die direct of indirect verantwoordelijk zijn voor het bereiken van (omzet)doelstellingen, en die willen weten hoe ze social media daarvoor inzetten. Bijvoorbeeld:

  • marketingmanagers die hun doelgroep beter willen bereiken;
  • brandmanagers die grip willen krijgen op hun online merkbeleving;
  • HR-managers die effectiever willen recruteren;
  • consultants die een online profiel van zichzelf willen ontwikkelen, etc.

Trainers

De workshop wordt verzorgd door ing. Wilco Verdoold MSc NQL en/of Marco Frijlink. Zij combineren een up-to-date kennis van en ervaring met online marketing activiteiten met jarenlange managementervaring, begrijpen tegen welke vragen je aanloopt en kunnen de onderwerpen effectief vertalen naar jouw situatie. Eind 2015 verscheen van hun hand het boek Zakelijke doelen bereiken met social media bij Uitgeverij Business Contact, het boek is inmiddels in de zesde druk en evergreen bij Managementboek.nl

Duur en locatie

De workshop duurt twee dagdelen en wordt verzorgd op een goed bereikbare locatie, centraal in het land.

Kosten

De kosten bedragen € 475,- per persoon exclusief BTW, inclusief consumpties en lunch. Het aantal deelnemers is maximaal 16.

Wil je meer weten over deze workshop? Neem contact met ons op voor meer informatie.

Data

De cursus wordt in 2018 verzorgd op:

  • Woensdag 11 april
  • Donderdag 31 mei
  • Donderdag 28 juni

Direct inschrijven?

Wil je ook leren hoe je social media inzet om jouw zakelijke doelstellingen te bereiken? Schrijf je dan onderaan deze pagina in voor de workshop.

Interesse in een in-company uitvoering, op maat voor jouw organisatie? Neem dan contact op!

Let’s get in touch
Interesse gewekt of gewoon een vraag? neem contact op met ons
Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist

Het formulier kan nog niet worden verzonden omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.