Wil jij nu eens écht duidelijk inzicht in hoe online marketing werkt? Wil je precies weten hoe jij online marketing inzet om potentiële klanten te bereiken en te laten converteren? Dan is deze Masterclass Online Marketing echt iets voor jou. Je leert alles over online marketing van onze ervaren trainers. Onze ambitie? Dat jij na elke lesdag de geleerde onderwerpen direct in de praktijk brengt. Gewoon, omdat je super enthousiast bent en alle nodige tools hebt gekregen om aan de slag te gaan.

Het goed inzetten van online marketing zorgt voor meer relevante bezoekers op je website. Bijvoorbeeld door zoekmachine optimalisatie, social media en online advertising. Maar online marketing is veel meer dan dat. Een goede website en content zorgen niet alleen dat je gevonden wordt, maar óók dat bezoekers daadwerkelijk converteren. Erg belangrijk, dus.

Wil jij leren hoe je online marketing optimaal benut? En wil je praktische handvatten en tips om direct aan de slag te gaan?

Meld je dan aan voor onze intensieve, vijfdaagse Masterclass Online Marketing. Daar leer je alles wat je moet weten om anno 2018 online marketing effectief op te zetten en uit te voeren.

Voor wie?

Voor (online) marketeers, ondernemers (ZZP en MKB) en professionals die (mede)verantwoordelijk zijn voor (online) marketing.

Voor jou, als je wilt weten wat online marketing precies inhoudt, wat de trends voor de toekomst zijn en hoe jij online marketing gebruikt om potentiële klanten te bereiken én te laten converteren. Onze ambitie? Dat jij na elke lesdag de geleerde onderwerpen direct in de praktijk brengt. Gewoon, omdat je super enthousiast bent en alle praktische handvatten hebt gekregen om aan de slag te gaan.

Het programma

Het programma bestaat uit de volgende onderdelen:

Dag 1 – Online Marketing: Van trends en ontwikkelingen naar het bereiken van businessdoelen

We starten de Masterclass met het introduceren van de belangrijkste trends en ontwikkelingen in online marketing. Het gaat hierbij veel minder om de (buzz)words als Big Data, Virtual Reality of Marketing Automation en juist méér over wat jij ermee kunt. Hoe laat jij deze trends bijdragen aan jouw ambities, doelen en activiteiten? Handig:  na dag 1 schat jij de komende jaren nieuwe ontwikkelingen snel op waarde.

Dag 2 – Contentmarketing & Zoekmachine optimalisatie (SEO): van keywords naar verhalen

Contentmarketing is een belangrijk onderdeel van online marketing, en er liggen veel kansen. We bespreken niet alleen wat je moet vertellen, maar ook wáár en hoe je het moet vertellen. Wel zo belangrijk! Tijdens dag 2 krijg jij antwoorden op vragen als: Op welke termen kan en wil ik gevonden worden en hoe doe ik dat? Maar ook: met welke teksten, foto’s en video’s werk ik nou echt toe naar onze doelen? Wat zijn landingspagina’s en hoe maak ik die? Hoe maak ik goede blogs en nieuwsberichten? Ook bespreken we nieuwsbrieven, persberichten en backlinks.

Dag 3 – Social media – the next step

De meeste bedrijven doen maar wat als het om social media gaat. Zonde, want je wilt natuurlijk wél dat jouw social media activiteiten bijdragen aan je bedrijfsdoelen. Op dag 3 leer jij hoe social media bij kunnen dragen aan bepaalde zakelijke doelen en welke specifieke social media kanalen en activiteiten daarbij horen. Hiermee maak je niet alleen je eigen social media plan, maar analyseer en optimaliseer je je bestaande plannen ook. Na deze dag wordt social media (weer) leuker, effectiever en motiveer jij jezelf en collega's om flink met social media aan de slag te gaan. 

Dag 4 – Online Adverteren

Tijdens het eerste dagdeel leer je over adverteren in zoekmachines (SEA). Hoe bereik jij mensen die nu actief op zoek zijn naar jouw product of dienst? Daarbij is Google Adwords verreweg het belangrijkste, maar besteden we ook aandacht aan de grote overeenkomsten met Bing (ja, het wordt echt nog gebruikt...). We geven jou tips voor het zelf adverteren met Adwords, maar vertellen ook waar je op moet letten bij het uitbesteden van je AdWords campagnes aan externe bureaus. Wel zo fijn om te weten.

Daarna zoomen we tijdens het tweede dagdeel in op social adverteren. Hoe bereik je mensen die op zoek zijn naar jouw product of dienst, maar dat zelf nog niet weten? Welke mogelijkheden en moeilijkheden hebben Facebook, Instagram, Twitter en Linkedin? Remarketing, programmatic buying en realtime bidding (RTB) laten we ook zeker niet voorbij gaan op dag 4.

 

Dag 5 – Google Analytics & Conversie optimalisatie: Van bezoekers naar boekers

Op dag 5 kijken we vooral naar data. Wat kun je leren van de data over jouw websitebezoek en sociale kanalen? We maken de inspanningen van voorgaande dagen nog beter meetbaar en kijken hoe je op basis van de data je SEO, website, social media kanalen en content verder optimaliseert. Want dat is wat we graag willen: dat jij in deze Masterclass Online Marketing leert om continu te verbeteren. Hiervoor kijken we naar geschikte dashboards en rapportages die jou hierbij helpen. Zo krijg je ook sneller de rest van je organisatie in beweging.

Hoe vergroot jij de online conversie? Ook dat leer je op dag 5. Hoe meet je het daadwerkelijke effect van al jouw online inspanningen? En hoe experimenteer je nou zelf met het verbeteren van je conversie? Oké, we verklappen alvast iets... A/B-testen, click- en heatmaps en de Google Tag Manager. 

Trainers

De masterclass wordt verzorgd door ing. Wilco Verdoold MSc NQL en/of Marco Frijlink. Zij combineren een up-to-date kennis van en ervaring met online marketing activiteiten met jarenlange managementervaring, begrijpen tegen welke vragen je aanloopt en kunnen de onderwerpen effectief vertalen naar jouw situatie. Eind 2015 verscheen van hun hand het boek Zakelijke doelen bereiken met social media bij Uitgeverij Business Contact, het boek is inmiddels in de zesde druk en evergreen bij Managementboek.nl

Locatie

De masterclass wordt verzorgd bij MeetINoffice in Woerden. Uitstekend bereikbaar met auto en OV en met voldoende gratis parkeergelegenheid.

Kosten

De kosten bedragen € 2.750,- inclusief BTW (€ 2.272,73 exclusief BTW), inclusief het cursusmateriaal, consumpties en lunches.

Certificaat en Permanente Educatie

Bij actieve en succesvolle deelname aan het programma ontvang je een certificaat. Verder ontvang je – indien van toepassing – 20 PE punten voor het behouden van je NIMA kwalificatie: Register Marketeer, Senior Marketing Professional, Senior Communication Professional en/of Qualified Lecture.

 

Data

De data waarop de volgende Masterclass Online Marketing plaatsvindt:

  • dinsdag 22 mei (Dag 1)
  • dinsdag 29 mei (Dag 2)
  • dinsdag 5 juni (Dag 3)
  • dinsdag 12 juni (Dag 4)
  • dinsdag 19 juni (Dag 5)

Schrijf je nu in voor deze masterclass. Je kunt vanaf de eerste dag al aan de slag met wat je hebt geleerd, dat beloven we.

Interesse in een in-company uitvoering, op maat voor jouw organisatie? Neem dan contact op!

Schrijf je in!

t.b.v. Je certificaat van deelname

t.b.v. Je certificaat van deelname

Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist

Het formulier kan nog niet worden verzonden omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.