Een logo is het eerste dat klanten zien van jouw merk. Het logo design bepaalt ook direct hoe ze jouw bedrijf zien. Als professioneel, of meer als een hobbyist? Als chique, modern, voordelig, jong, traditioneel? Je logo zegt ontzettend veel. Het communiceert de kernwaarden en de boodschap van jouw bedrijf op een diep, instinctief niveau. Daarom moet alles kloppen; de kleurkeuze, de vormen, het lettertypegebruik en de verhoudingen. Zodat vanaf de eerste oogopslag al meteen de goede toon wordt gezet, en mensen een goed beeld van jouw bedrijf krijgen.

I need a logo

Do's and don'ts

Het logo kan beter niet te ingewikkeld en priegelig zijn. Dat ziet er op drukwerk namelijk niet altijd mooi uit, zeker niet als het klein gedrukt moet worden. Het logo design moet herkenbaar en relatief tijdloos zijn. En vergeet de flexibiliteit niet: ziet het logo er zowel op een visitekaartje als een billboard goed en duidelijk uit? En hoe ziet het eruit als het zwart-wit wordt geprint?

Let your logo design speak for itself

Nog iets dat je in gedachten moet houden bij logo design: wie is je doelgroep? Daar moet je logo ook goed bij aansluiten. Een logo met ronde vormen en pastelkleuren spreekt een stoere motorrijder-doelgroep waarschijnlijk niet bepaald aan. Net zoals dat een zwart met rood logo met vlammen niet echt bij een kinderdagverblijf past. 

Er komt dus van alles kijken bij logo design. De verleiding is misschien groot om even snel een logo te (laten) maken. Toch is dit zonde, want een logo is het kernelement van de uitstraling van jouw bedrijf. Of je nu kiest voor een beeldmerk, woordmerk of toch een combinatie, onze designers zullen je positief verrassen. ‘From scratch’ gaat onze studio aan het werk met het logo design, vanuit de kernwaarden van jouw bedrijf. Om het plaatje compleet te maken, kies je voor een complete bijpassende huisstijl. Wil je een (nieuw) logo? Vul dan het formulier hieronder in. Dan nemen we snel contact met je op.

Let’s get in touch
Ik wil een logo laten maken
Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist

Het formulier kan nog niet worden verzonden omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.