Wat doet een SEO-bureau?


Wil je hoger in Google komen? Dan heb je zoekmachineoptimalisatie nodig. Oftewel; je website verbeteren zodat je beter wordt gevonden in Google. Waarom is dit belangrijk? Bedenk maar eens wat je zelf doet als je iets zoekt op Google. Kleine kans dat je typt: “ik ben op zoek naar een lekker restaurant in Utrecht, het liefst met een Franse menukaart”. Je typt een product, dienst of een combinatie van woorden in. In dit geval: “Frans restaurant Utrecht”. Alleen als deze woorden matchen, zal Google de site als resultaat weergeven. We klikken vaak op één van de eerste resultaten en juist daarom is het zo belangrijk om hoger in Google te komen. 

Een bekend spreekwoord op onze online marketingafdeling? “De beste plaats om een lijk te verstoppen is op de 2e pagina van Google”. (Credits: Tom).

 In deze uitleg klinkt het best simpel om hoger in Google te komen, toch? Maar de realiteit is dat er continu aan moet blijven worden gewerkt. Even niks doen is geen optie, want je concurrent wil niets liever dan boven jou staan in Google.

Search Engine Optimization 

Search Engine Optimization, beter bekend als SEO, is de Engelse vertaling van zoekmachineoptimalisatie. Wil je aan de eisen van Google voldoen? Dan is het belangrijk dat je met SEO aan de slag gaat. Maar wat zijn deze eisen dan precies? En hoe zit dat? Dat weet niemand exact. Zoekmachines ontwikkelen namelijk hun eigen algoritme. Het volledige algoritme blijft een mysterie. Logisch ook, anders zou ieder bedrijf door middel van “trucjes” bovenaan komen te staan. Dat is natuurlijk niet Google’s bedoeling: die willen alleen websites bovenaan die écht relevant zijn en voldoen aan de zoekopdracht.

Daar kunnen wij je bij helpen. Geen trucjes, maar gewoon zorgen dat jouw website optimaal relevant is. En dat op zo’n manier inrichten dat Google dat ook ziet. We gaan aan de slag met een zoekwoordenonderzoek, plaatsen de zoekwoorden op de juiste plaats op de website, schrijven geoptimaliseerde webteksten en zorgen ervoor dat er interne én externe links worden geplaatst. Door een sterke combinatie van al deze dingen laten we Google weten dat jouw website de meest relevante website is voor bepaalde zoekopdrachten. 

Wil je hoger in Google komen? Dan heb je echt een SEO-strategie nodig. Alleen daarmee haal je uiteindelijk je gewenste positie in Google. Newsflash: er is geen één bedrijf dat een sterke positie in Google heeft en daar niks voor heeft gedaan. Daarom is het voor jou als ondernemer zo belangrijk om hierin te investeren. Je wilt meer en betere klanten dan je concullega’s, maar dan moet je wel boven hen in Google staan.

Waarom een SEO-bureau inschakelen als je het ook zelf kunt doen?

Het zelf opstellen van een SEO-strategie en het uitvoeren daarvan is een optie, maar het is wel belangrijk dat je de juiste kennis in huis hebt. Doe je iets waar Google niet van gediend is? Dan kan je dit duur komen te staan. Bij Loyals weten we precies wat wel en wat niet mag en daarom helpen we jou om met de juiste punten aan de slag te gaan. 

Daarnaast is het uitvoeren van een SEO-strategie iets dat constant moet plaatsvinden. De kans dat het in de loop van de tijd geen prioriteit meer krijgt is groot. Er moet constant nieuwe content worden geplaatst en deze moet uniek zijn, want dubbele content heeft geen waarde. Er moet een goede interne en externe linkstructuur worden uitgewerkt. Want alleen als robots van de zoekmachine goed door je website kunnen wandelen, word je op een hoge positie getoond in Google.

Dit zijn een paar simpele voorbeelden waar een SEO-bureau jou bij kan helpen. Net als wij: want onze SEO-specialisten weten precies waar er verbeterpunten liggen en hoe we zo snel mogelijk meer relevante bezoekers naar je website genereren.  

Loyals doet meer dan zoekmachineoptimalisatie

Zoekmachineoptimalisatie is pas stap 1. Van alleen nieuwe en meer bezoekers word jij als ondernemer niet gelukkig. Het belangrijkst? Converteren! Je bezoekers moeten ook overgaan tot aankoop of contact opnemen. Anders heb je er niks aan. Dus hoe optimaliseren we jouw website voor conversie?

 Als eerste kijken we waar de (technische) verbeterpunten liggen en hoe de gebruiksvriendelijkheid is. Daarna voeren we een 0-meting uit. Op deze manier kunnen we ook duidelijk laten zien wat onze toegevoegde waarde na een paar maanden is. Ja, een paar maanden, want resultaat met SEO duurt altijd even. Wil je direct resultaat? Dan dan adviseren we om SEO te combineren met SEA: online adverteren binnen zoekmachines.

Heb je genoeg tijd en skills om zelf aan de slag te gaan met SEO? Dan kun je ons ook inzetten als adviserende partij. Je doet dan zelf al het werk. Om jou de kneepjes van het vak te leren, bieden we een SEO-training aan die een dagdeel duurt. In deze uurtjes leer je precies waar je op moeten letten bij het schrijven van content, wat wel en niet is toegestaan bij SEO en nog veel meer.

Wil je weten wat we voor jouw Google-positie kunnen betekenen? Vul het contactformulier hieronder in – dan nemen we snel contact met je op.

Let’s get in touch
Ik wil hoger in Google
Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist

Het formulier kan nog niet worden verzonden omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.