Yoghurt Barn is een succesvol horecaconcept rondom biologische yoghurt. Na een start in Utrecht en Amsterdam in 2012 is het inmiddels uitgegroeid tot meer dan 10 vestigingen in Nederland en in 2017 uitgeroepen tot Food-retailer van het jaar.

Klant

Yoghurt Barn

Type werk

Online marketing

Branche

Horeca

01.
Opdracht

Loyals is vanaf de start de online partner van Yoghurt Barn. We ontwikkelen en onderhouden de website en realiseren gezamenlijk de online marketingresultaten. Het doel van Yoghurt Barn was het aantal reserveringen met 35% te verhogen. Daarnaast wilden ze de kosten voor een reservering met 20% verlagen. 

02.
Uitvoering

Denk bij online marketing bijvoorbeeld aan het lokaal goed vindbaar maken van alle nieuwe vestigingen maar ook aan online advertising op Facebook en Instagram voor werven van personeel voor deze vestigingen. Ook hebben we slimme Adwords campagnes voor High Tea, Brunch of Picknick-reserveringen opgezet.

03.
Resultaat

Door een goed geoptimaliseerde Adwords campagne - niet beperkt door een maandbudget, maar een afgesproken max per reservering - maximaliseren we de bezetting van de stoelen. Het doel was om 35% meer reserveringen te ontvangen. Inmiddels is dat opgelopen tot maar liefst 150% meer reserveringen. Ook het doel van 20% kostenbesparing hebben we ruimschoots overtroffen: de teller staat inmiddels op 75% kostenbesparing per reservering.

Met een mooie en goed bezochte website (zo'n 31.000 per maand), meer dan 27.000 volgers op Instagram en meer dan 42.000 likes op Facebook heeft de Yoghurt Barn een prima online presence. Door gebruik te maken vansocial advertising wordt gericht gewerkt aan het behalen van subdoelstellingen zoals het introduceren van nieuwe producten, nieuwe vestigingen of het vinden van klanten en personeel. 

Let’s get in touch
Interesse gewekt of gewoon een vraag? neem contact op met ons
Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist

Het formulier kan nog niet worden verzonden omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.