Publieksfestival


Ekoplaza, een biologische supermarktketen met inmiddels meer dan 70 winkels. Het doel van Ekoplaza is dat iedereen kan genieten van een gezonde, biologische leefstijl. Daarom bieden zij goede producten voor een eerlijke prijs.

Klant

Ekoplaza

Type werk

Events

Branche

Food

01. Opdracht

Bedenk een concept gebaseerd op het succes van EkoTown, dat aansluit bij diverse festivals. Op deze manier kan Ekoplaza aansluiten op bestaande festival formats, diverse doelgroepen bereiken en meerdere plekken in het land aandoen.

02. Uitvoering

Waar ‘EkoTown’ stond voor een biologisch pop-up dorp, was nu een kleiner antwoord gepast. De ‘Ekotuin’ in een schaalbaar concept dat aan kan sluiten bij foodtruck festivals, sportevenementen en zelfs muziekfestivals. Ekotuin staat voor een veilige zone, een plek waar alle onbetaalbare voordelen van Ekoplaza naar voren komen. Als je dan toch een hamburger wilt eten, doe het dan in onze tuin. Daar weet je dat hij van runderen komt die vaker buiten staan dan binnen. Maar uiteraard kun je ook kiezen voor diverse vega opties.

Met duidelijke signing in festivalstijl werd kennis overgebracht bij de diverse foodpunten. Ekoplaza bood 14 van haar leveranciers een podium op de biologische markt. Hier konden bezoekers direct met de leverancier van hun favoriete product in gesprek en de producten voor een mooie prijs mee naar huis nemen. Om de Ekoplaza beleving compleet te maken was er een akoestische line-up, een uitgebreide kinderhoek en heel veel plekken om rustig onderuit te hangen en te genieten.

03. Resultaat

Ekoplaza claimde het enige stukje groen op de NDSM-werf en liet een nieuwe doelgroep kennismaken met hun mooie merk door deze merkactivatie, tijdens een bekend publieksfestival.
Ruim 15.000 Amsterdam Kookt-bezoekers bezochten de Ekotuin. 3.500 geïnteresseerde bezoekers hebben een voucher-boekje meegekregen.

Let’s get in touch
Interesse gewekt of gewoon een vraag? neem contact op met ons
Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist

Het formulier kan nog niet worden verzonden omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.