Nieuwe branding & een toekomstproof website


Kriek Optiek is een lokale brillenspeciaalzaak in Nieuw-Vennep. Kriek Optiek was eerder een onderdeel van een kleine keten brillenspeciaalzaken in de regio. Maar midden dit jaar splitste Kriek Optiek zich af van die keten. Hun belangrijkste speerpunten zijn kwaliteit, exclusiviteit, beleving en een jongere doelgroep aanspreken. Ze willen deze jongeren dus ook (online) bereiken, informeren en aanspreken.

Klant

Kriek Optiek

Type werk

Strategy & Branding
Design

Branche

Detailhandel

01.
Opdracht

Nu Kriek Optiek onafhankelijk van de keten is gaan opereren, hebben ze een eigen identiteit nodig om zichzelf opnieuw in de markt te kunnen zetten. Ze wilden naast die nieuwe branding dus ook een website die de nieuwe doelgroep perfect aanspreekt. 

02.
Uitvoering

Vanuit een kleine 'Cut the crap'-sessie is een goed beeld gekregen van de core values en doelstellingen van Kriek Optiek. Een nieuwe identiteit moet zo comfortabel maar ook representatief zijn dat deze als een maatpak past. Met de core values op het netvlies is er een hele nieuwe brand identity en daarbij behorende huisstijl ontwikkeld. Het huisstijlhandboek geeft houvast voor de verdere doorvertaling naar huisstijlmiddelen. 

Voor de website wordt gebruikt gemaakt van een licentie-oplossing. Deze biedt een professionele basis voor (door)startende ondernemingen. Hier is voor gekozen omdat kostenbesparing de eerste jaren een belangrijke doelstelling is. Het systeem is modulair opgebouwd met standaard maatwerk-componenten. Bovenop deze basisfunctionaliteit kunnen custom functionaliteiten worden toegevoegd. Het systeem kan hierdoor meegroeien met de onderneming en de doelstellingen.

03.
Resultaat

Kriek Optiek beschikt over een prachtige representatieve website, aansluitend bij de jongere doelgroep. De website maakt gebruik van een CMS-systeem waardoor kosten bespaard kunnen worden. Daarnaast is de website toekomstproof. Door de aanvullende modaliteiten kunnen in de toekomst nieuwe functionaliteiten worden toegevoegd.

Let’s get in touch
Interesse gewekt of gewoon een vraag? neem contact op met ons
Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist

Het formulier kan nog niet worden verzonden omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.