Publieksfestival | Ekotuin Ekoplaza

Ekoplaza, een biologische supermarktketen met inmiddels meer dan 70 winkels. Het doel van Ekoplaza is dat iedereen kan genieten van een gezonde, biologische leefstijl. Daarom bieden zij goede producten voor een eerlijke prijs.


Publieksfestival Ekotuin

Vraag

Bedenk een concept gebaseerd op het succes van EkoTown, dat aan kan sluiten bij diverse festivals. Op deze manier kan Ekoplaza aansluiten op bestaande festival formats, diverse doelgroepen bereiken en meerdere plekken in het land aan doen.

Antwoord

Waar ‘EkoTown’ stond voor een biologisch pop-up dorp, was nu een kleiner antwoord gepast. De ‘Ekotuin’ in een schaalbaar concept dat aan kan sluiten bij foodtruck festivals, sportevenementen en zelfs muziekfestivals. Ekotuin staat voor een veilige zone, een plek waar alle onbetaalbare voordelen van Ekoplaza naar voren komen. Als je dan toch een hamburger wilt eten, doe het dan in onze tuin. Daar weet je dat hij van runderen komt die vaker buiten staan dan binnen. Maar uiteraard kun je ook kiezen voor diverse vega opties. Met duidelijke signing in festival stijl werd kennis overgebracht bij de diverse foodpunten. Ekoplaza bood 14 van haar leveranciers een podium op de biologische markt. Hier konden bezoekers direct met de leverancier van hun favoriete product in gesprek en de producten voor een mooie prijs mee naar huis nemen. Op de Ekoplaza beleving compleet te maken was er een akoestische line-up, een uitgebreide kinderhoek, en heel veel plekken om rustig onderuit te hangen en te genieten.

Resultaat

Ekoplaza claimde het enige stukje groen op de NDSM werf en liet een nieuwe doelgroep kennismaken met hun mooie merk door deze merkactivatie, tijdens een bekend publieksfestival.
Ruim 15.000 Amsterdam Kookt bezoekers, bezochten de Ekotuin. 3.500 geïnteresseerde bezoekers hebben een voucher boekje meegekregen.


Ben je enthousiast?
Laat ons je bellen
Contact opnemen
Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist




Project team
Anique
producer
Gillian
creator