Restyle logo & huisstijl | Eigen Haard

Woningbouwcorporatie in Amsterdam met meerdere vestigingen in Amsterdam, Amstelveen en Uithoorn.


Restyle logo & huisstijl

Vraag

Eigen Haard kwam met de vraag hun logo te ­moderniseren en ­tegelijkertijd een kostenbesparing te realiseren. Voorwaarde was dat de rode kleur en het ‘schild’ moesten blijven bestaan.

Oplossing

Een strak logo bestaande uit de naam ‘Eigen Haard’ en een gestileerd schild als beeldmerk, uitgevoerd in 1 kleur. Naast het logo zijn er een aantal vaste stijlelementen toegevoegd aan de huisstijl, waaronder een tekstbalk en een schildpatroon wat in alle uitingen terugkomt. Alles is zo ontworpen dat Eigen Haard een groot deel van het drukwerk intern kan produceren en zo kosten kan besparen. En om de huisstijl overal consequent toe te passen heeft Loyals offline ook een gedetailleerd huisstijlhandboek ontwikkeld.

Resultaat

Na het in kaart brengen van alle communicatie uitingen en signing zijn alle uitingen omgezet naar de nieuwe stijl. Van stationary, advertenties en uitnodigingen, tot bouwborden, formulieren, brochures en nieuwsbrieven alles is gefaseerd opgepakt en in de nieuwe stijl ontworpen. Een deel is door Eigen Haard geproduceerd waarbij wij de drukwerkbegeleiding op ons namen, voor de overige items zoals: signing in de vestigingen, promotionele gifts, stickers en vlaggen heeft Loyals offline de productie en montage verzorgt. Een echte co-creatie dus.


Ben je enthousiast?
Laat ons je bellen
Contact opnemen
Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist