Zakelijk bloggen maakt het verschil


Zakelijk bloggen is een zeer geschikt middel om content te plaatsen én meer bezoekers naar de website te trekken. Maar, hoe doe je dat?

Categorie

Online marketing

Datum

07-04-2015

Kwam je als ondernemer een aantal jaren geleden met alleen een website nog aardig uit de voeten, tegenwoordig is dat lang niet meer voldoende en gaat het om content. Zakelijk bloggen is een zeer geschikt middel om content te plaatsen én meer bezoekers naar de website te trekken.

Veel ondernemers worstelen nu met de vraag: moet ik ook gaan bloggen? Het antwoord is: JA!

Wij zetten 6 relevante redenen om te bloggen op een rijtje.

1. Je bouwt autoriteit op

Door te bloggen laat je zien waar je kennis én je passie liggen. Zo laat je aan de lezers/bezoekers zien waarom jij degene bent voor wie ze moeten kiezen. Sinds wij zijn gaan bloggen neemt het bezoek aan de website substantieel toe en wordt regelmatig contact met ons opgenomen. Met bloggen bouw je aan jouw autoriteit.

2. Geven om te krijgen!

Dat kennen we allemaal. Je geeft adviezen en deelt je kennis. In ruil daarvoor krijg je eigenlijk altijd wat terug. Of het nu referenties zijn, interesse/interesse of een order. Dat is wat je er voor terug krijgt. En wees niet bang dat je concurrent het ook leest en er wat van opsteekt misschien. Door actief te zijn loop je immers voor en ben jij de autoriteit.

3. Je wordt steeds beter in je vak

Schrijven houd je scherp. Het dwingt je om te blijven onderzoeken en bij te blijven op jouw vakgebied. Én je denkt automatisch na over wat voor de (potentiële) klant interessant en belangrijk is. Zo ga je ook weer nieuwe kansen zien. 

4. Je vergroot het vertrouwen in je bedrijf of persoon

Dit heeft eigenlijk alles te maken met de eerste drie punten. Door de autoriteit die je opbouwt en jouw kennis die je weer vergroot door te bloggen, bouw je aan het vertrouwen in je bedrijf of jou als persoon. Als iemand moet kiezen tussen een bedrijf dat hij/zij vertrouwt of een onbekend bedrijf, dan is het antwoord eenvoudig, toch?

5. Bloggen vergroot je vindbaarheid

De optimale blog is geschreven voor zowel de doelgroep als voor de organische vindbaarheid in Google. Met kwalitatief hoogwaardige artikelen, geschikt voor jouw doelgroep, is de kans bijzonder groot dat jouw doelgroep de pagina’s weet te vinden. Daarnaast wordt de website door de extra content er een stuk sterker van.

6. Zakelijk bloggen levert je extra omzet op

Als je het goed doet, zal zakelijk bloggen leiden tot meer omzet. Blogs hoeven niet een commerciële insteek te hebben, maar het moet wel ergens toe leiden. Je bent immers ondernemer en de tijd die je ergens insteekt moet ook renderen. Goed geschreven blogs levert je zakelijk voordeel.

Bloggen kost tijd

Bloggen doe je niet zo af en toe eens een keer. Zorg voor continuïteit. Blogs bedenken en schrijven kost tijd en je moet het ook maar kunnen. Overweeg zakelijk bloggen uit te besteden aan professionals of volg een training.

Loyals heeft al jaren ervaring met schrijven van content voor websites en bloggen in het bijzonder. Vraag naar de interessante pakketten. Ieder z’n vak zullen we maar zeggen.


Stay up to date
Schrijf je in en ontvang maandelijks een update van de belangrijkste ontwikkelingen
Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist

Het formulier kan nog niet worden verzonden omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.