Versterk je lokale business met Google Mijn Bedrijf


Iedereen zoekt op internet naar informatie. Dat zal u als ondernemer zeker bekend zijn. Wil je dus aansluiten bij de informatiebehoefte van je doelgroep dan is aanwezigheid en de vindbaarheid vereist.

Categorie

Online marketing

Datum

23-09-2015

 

De kleine tegen de grote

Wij horen vaak zeggen: “ik heb maar een kleine onderneming en zelf de kennis en het personeel niet om op te kunnen boksen tegen grote nationaal opererende ketens, dus waarom zou ik mij in die strijd mengen?”

Het antwoord daarop is simpel. Juist kleine, lokaal actieve bedrijven kunnen omzet uit internet halen. Zoekmachines zoals Google, met in Nederland een marktaandeel van bijna 95%, sturen juist op online succes voor lokale ondernemingen.

Technieken voor lokale vindbaarheid

Meer dan 200 variabelen in de algoritmen van Google bepalen op welke webpagina’s de gebruiker de meest relevante informatie kan vinden. Dat Google veruit de meest gebruikte zoekmachine is komt eenvoudig doordat de zoekresultaten uitstekend zijn. Welke variabelen Google hanteert om beter te presteren dan haar concurrenten Bing of Yahoo – blijft natuurlijk het geheim van de smid. Wel communiceert Google met regelmaat wat je als ondernemer kunt doen om de structuur en de content van jouw website zo goed mogelijk aan te laten sluiten op de filosofie en het bestaansrecht van Google; het generen van de meest relevante zoekresultaten

A-side media ondersteunt al 15 jaar lokale, landelijke en internationale ondernemingen met het optimaliseren van hun online vertegenwoordiging. Voor lokale ondernemers biedt men een uitstekend programma waarmee - tegen relatief lage kosten – de vindbaarheid op het internet in korte tijd snel verbeterd wordt. De twee belangrijkste aandachtspunten van het programma zijn:

Gebruik juiste zoekwoorden

Plaats op de website content die inspeelt op het zoekgedrag van uw doelgroep. Met andere woorden, vind aansluiting bij wat de doelgroep zoekt. Relevante zoekwoorden in combinatie met de regio/plaats waarin je actief bent. Schrijf bijvoorbeeld tekst voor een pagina over bloemist in Mijdrecht.

Google Mijn Bedrijf

Sinds kort heeft Google de presentatie van websites in de zoekresultaten gewijzigd. Dit heeft tot een grote verandering geleid. Niet websites worden als eerste in de organische zoekresultaten getoond, maar de eerste 3 meest relevante bedrijven die in Google Mijn Bedrijf zijn aangemeld.

google-mijn-bedrijf-nieuwe-stijl.png

Vergroot daarom je aanwezigheid in de zoekresultaten door een Google Mijn Bedrijf account aan te maken. Met Google Mijn Bedrijf kom je rechtstreeks in contact met klanten, of ze je nu zoeken in Google, in Google Maps of in Google+.

googloe-mijn-bedrijf-met-google-business-fotos-3-d.png

(Google zoekmachine)

Met Google+ is het ook mogelijk om met Google Street View Trusted, 3D interieur foto’s van je onderneming in de zoekresultaten te tonen. Zo vergroot je nog meer het imago van je bedrijf en versterkt je de binding met de doelgroep.

Doe vooral dat waar je goed in bent

Je bent ondernemer in hart en nieren. Weet alles van je vakgebied. Wij adviseren je om vooral daar tijd en energie in te stoppen. Voor websites en internet kun je beter specialisten inhuren, want dat is een vak apart waar juist zij erg goed in zijn.

Heb je vragen over het versterken van je lokale aanwezigheid op internet of Google 3D interieur foto’s, neem dan contact op met onze specialisten. Wij helpen je graag.


Stay up to date
Schrijf je in en ontvang maandelijks een update van de belangrijkste ontwikkelingen
Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist

Het formulier kan nog niet worden verzonden omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.