Verkopen met sterke online en offline communicatiemiddelen


We’ve all been there… Je bent gedreven, met passie met je werk en de zaak bezig. Altijd op zoek naar nieuwe kansen en mooie partnerships / opdrachtgevers die jij met jouw product en dienst kan helpen. Zoals ik het van jongst af aan heb mee gekregen: Je staat er mee op en je gaat er mee naar bed. Uiteraard met alle plezier en als het even kan in goede balans met je vrije tijd, vrienden en familie. 

Categorie

Events

Datum

06-12-2016

Verkopen - bij de één vliegen ze binnen en de ander moet er hard voor werken. De online en offline communicatiemiddelen die je tijdens je verkoop inzet hebben hier zeker een aandeel in.  

Hoe zet je jezelf en je bedrijf direct sterk neer bij een potentiele klant? Voor welke online en offline communicatiemiddelen kies je en hoe zet je deze resultaatgericht in?

Om te blijven verkopen is het belangrijk om constant zowel online als offline mee te ontwikkelen met de markt. Zo zorg je dat jouw doelgroep je weet te vinden. Een mooie uitdaging die met de tools van tegenwoordig steeds persoonlijker én leuker wordt.

We’ve all been there…

Je bent gedreven en vol passie met je werk en de zaak bezig. Altijd op zoek naar nieuwe kansen en opdrachtgevers die jij met jouw product en dienst kan helpen. Zoals ik het van jongst af aan heb meegekregen: Je staat ermee op en je gaat ermee naar bed. Uiteraard met alle plezier en als het even kan in goede balans met je vrije tijd, vrienden en familie. 

Maar toch overkomt het je. Als ondernemer en investeerder loop ik er zelf ook af en toe nog tegenaan. Die kans om te verkopen, waar je net niet op voorbereid was en waar je net niet het juiste online en offline communicatiemiddel voor hebt. Uiteraard ga je in de modus van: “Lets wing it” en het komt wel goed, maar het kon beter... Sterker nog, het moest beter. (Eerste) online en offline contactmomenten komen op vele verschillende momenten en manieren voor. Bij Loyals helpen we opdrachtgevers om nog beter te worden in wat ze doen, door ijzersterke communicatiemiddelen te ontwikkelen. Via online, offline en events.  

Take one and action

Elke ontmoeting is een event, een beleving. We weten het allemaal, de eerste indruk is zo belangrijk. In de eerste 0 tot 3 secondes zijn de eerste meningen gevormd en in de volgende 3 minuten wordt er continu naar bevestigingen gezocht. Zorg er daarom voor dat je altijd je 1-minuut en je 5-minuten voorstelverhaal sterk kunt neerzetten. Vergeet niet dat je zelf ook één van de belangrijkste en sterkste communicatiemiddelen kunt zijn! Want niemand wordt warm van een verhaal met veel “ehhhs” en “ja wat doe ik eigenlijk?” 

Zoekmachine optimalisatie, "zero moment of truth" en social media

Tegenwoordig weten we allemaal dat er in veel gevallen, zelfs voordat de eerste live ontmoeting plaatsvindt, al een keuze is gemaakt of potentiële opdrachtgevers en klanten überhaupt jouw dienst of product willen overwegen. Dit wordt ook wel "zero moment of truth", oftewel ZMOT, genoemd. ZMOT is in combinatie met search momenteel hét online speelveld waarbij continu mogelijke contactmomenten kunnen worden gecreëerd met nieuwe opdrachtgevers en consumenten.

Bedenk hierbij goed dat naast Google, mensen steeds vaker sociale media voor verschillende doeleinden gebruiken. YouTube is na Google de grootste zoekmachine van de wereld en Facebook wordt door velen gebruikt als nieuwsbron. Het is dus noodzakelijk om je als bedrijf te profileren op deze communicatiemiddelen en bezoekers naar je website en landingspagina's te trekken.

Online contactmomenten genereren

Wanneer het is gelukt een zoeker te laten transformeren naar online bezoeker, begint het spel van het verleiden naar een contactmoment. Dit kan tegenwoordig op vele verschillende manieren, denk aan chats, webcalls, call me back, maar uiteraard ook via communicatiemiddelen zoals mail en telefoon.

Wil je succesvol zijn in het genereren van online contact momenten, dan heb je een mix nodig van goede technieken, duidelijke CTA's, maar ook de perfecte match van de look & feel en jouw merk. Wees duidelijk in wie je bent, dan zullen bezoekers ook sneller een keuze maken om met jou en jouw bedrijf te kennismaken.

Marketingautomation

Ik haalde net al aan dat techniek een belangrijk onderdeel is van het succesvol zijn in het creëren van online conversies en contactmomenten. De basis is uiteraard een solide website met een goede hosting set-up, maar marketingautomation zorgt dat je zelfs verder kunt gaan dan dat.

Door in te spelen op het klikgedrag en het personaliseren van de salesfunnel van iedere bezoeker, zullen je kansen om te verkopen uitzonderlijk hoger worden. Denk hierbij aan het tonen van het juiste product bij het inzetten van remarketing. Dus track een bezoeker 30 dagen na zijn websitebezoek en toon hem die informatie waar hij interesse in heeft getoond. Dus niet een banner van Audi, maar een banner van een Audi A3 Sportback e-tron. Ditzelfde principe is toepasbaar bij e-mailmarketing en zelfs gepersonaliseerde websites en webshops.

Synergie tussen online en offline communicatie

In veel gevallen vinden er verschillende online en offline contactmomenten plaats voordat de uiteindelijke koop gedaan wordt. Het is dan ook van cruciaal belang dat alle middelen op elkaar zijn afgestemd. Van website, e-mailmarketing en social media campagne, tot aan de flyer, presentatie en de brochure die je achterlaat. Met andere woorden: creëer sterke communicatiemiddelen die jou helpen verkopen. Maar hoe doe je dit dan? 

Bij Loyals doen we hier niet onnodig ingewikkeld over. Wij zijn geen reclamebureau met eindeloze strategische sessies, maar conceptdenkers die doen. Wij stellen daarom in de basis 3 vragen voordat we aan de slag gaan:

  1. Wie ben je?
  2. Wat doe je?
  3. Wat wil je bereiken?


Uiteraard helpen wij je hierbij en nadat we het antwoord op deze vragen helder hebben, brengen wij een middel-vrij advies uit. Met onze ruim 15 jaar ervaring en 50 professionals gaan we vervolgens samen met jou aan de slag om de doelstellingen te bereiken. Wil je weten wat wij voor jou kunnen betekenen en welke doelstellingen wij gezamenlijk kunnen behalen? Neem dan contact met ons op.


Stay up to date
Schrijf je in en ontvang maandelijks een update van de belangrijkste ontwikkelingen
Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist

Het formulier kan nog niet worden verzonden omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.