Van A naar Conversie


Meer conversie door optimalisatie van menu, kruimelpad en footer. Verbeterde usability door goed technisch ontwerp bij websites en webshops.

Categorie

Online development

Datum

08-06-2015

Mijn website scoort goed in zoekmachines, de bezoekers aantallen zijn hoog maar de aanvragen via mijn website blijven uit. Hoe kan dat?

Navigatie middelen binnen een website

Het belangrijkste onderdeel binnen een website of webshop is de navigatie, een bezoeker komt binnen en moet direct kunnen navigeren naar de gewenste informatie en eindigen bij het punt van conversie (bijvoorbeeld: een bestelling of contact aanvraag). Hierbij spelen de onderstaande navigatiemogelijkheden en de structuur van de website een belangrijke rol.

Het menu

Het menu is het belangrijkste en meest voorkomende navigatiemiddel binnen een website. Zorg ervoor dat het menu op alle apparaten en schermen goed werkt, zo is er voor een mobiele of responsive website vaak een andere vormgeving van het menu gewenst.

Een smart Phone heeft minder ruimte voor het menu dan een scherm van een laptop en heel belangrijk: Op een smart Phone of tablet klikken we niet met onze muis, maar drukken we met onze vingers. Dit betekent dat de elementen in het menu niet te dicht op elkaar moeten staan, want we willen niet dat een bezoeker afhaakt omdat hij of zij per ongeluk naar de verkeerde pagina navigeert.

Gebruik verder in het menu, voor een betere vindbaarheid van de menuonderdelen, relevante zoekwoorden.

Tip:
Heb je een website met veel informatie? Zorg er dan voor dat het menu altijd in beeld blijft staan als de bezoeker door de website heen scrolt en zorg ervoor dat er simpel terug naar boven genavigeerd kan worden.

Het kruimelpad

Dat is het pad dat de bezoeker binnen een website heeft aflegt. Door het gebruik van een kruimelpad is het duidelijk waar de bezoeker zich momenteel bevindt en het maakt de bezoeker makkelijker om terug te navigeren.

Ook zoekmachines zoals Google waarderen het gebruik van een kruimelpad, in combinatie met de juiste code is het kruimelpad van toegevoegde waarde voor een zoekmachine!

De footer van een website

De footer is een plek op je website voor een opsomming van de belangrijkste pagina's. Het is tevens geschikt voor het plaatsen van contactgegevens en diverse conversie punten. De footer staat nu eenmaal onderaan elke pagina van de website, waardoor het een ideale plek is voor een conversie punt zoals een "Bestel nu" button!

Usability optimaliseren

Als bovenstaande zaken op een website niet goed zijn ingevuld, spreken we van slechte usability. De bezoeker kan op de website niet goed uit de voeten, zal snel afhaken en uiteindelijk niet doen wat je wilt, nl. actie ondernemen die bedoeld is om jou business op te leveren. Loyals heeft veel ervaring in ontwerpen van goede websites en het optimaliseren van usability.

Vragen over conversie en usability

Wil je meer informatie over een website of webshop, betere usability en conversie optimalisatie? Neem dan contact met ons op, de online specialisten van Loyals helpen je graag verder!


Stay up to date
Schrijf je in en ontvang maandelijks een update van de belangrijkste ontwikkelingen
Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist

Het formulier kan nog niet worden verzonden omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.