Uw boodschap verdient de juiste woorden


Hoe komt het dat een boodschap niet de gewenste resultaten oplevert? Het heeft alles te maken met het aanspreken van je doelgroep. Welke woorden gebruik je in je boodschap. Er is een leuk filmpje die dit duidelijk maakt.  

Categorie

Online marketing

Datum

13-02-2015

Gebruiken we wel de juiste woorden?

We kennen het allemaal. Je weet wat je zeggen of schrijven wilt, maar komt het ook eigenlijk wel over. De vraag is dus: snapt de ontvanger wat de boodschapper zegt? Die vraag beantwoorden is niet genoeg. Je moet dieper zoeken en je afvragen wat de ontvanger beweegt, hoe je ‘m kunt ontroeren.

Nogal gauw komen we met teksten die instrumenteel zijn. Vaak precies dat zeggen wat wij als boodschapper vinden dat de doelgroep moet begrijpen. Helaas blijven daardoor zeer veel kansen liggen, want er is geen aansluiting.

Effect van juiste woorden

Omdat een beeld of video meer zegt dan 100 woorden, verwijzen wij naar een filmpje van Purple Feather, een Online Media Content Specialist. Hoewel al 2 jaar oud, laat het heel duidelijk zien wat je met dezelfde boodschap in een ander jasje, voor elkaar kunt krijgen (let op: het is in scene gezet).

Wil jij jouw online boodschap ook effectief op je doelgroep laten aansluiten, neem dan contact op met de online media specialisten van Loyals.


Stay up to date
Schrijf je in en ontvang maandelijks een update van de belangrijkste ontwikkelingen
Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist

Het formulier kan nog niet worden verzonden omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.