To app or not to app


Is het de wereld van nu? Of is het de online wereld van nu? Door onszelf online te profileren komt de offline sector een klein beetje op de achtergrond te staan.

 "We still love you offline, but we are so happy to see YOU online"

Categorie

Online development

Datum

19-06-2018

De 1-tjes en de 0-en spatten er bij elke druk op mobiele telefoon-knop (of nou ja... je touchscreen) vanaf. Het mooie van online actief zijn? Nagenoeg alles is deelbaar en traceerbaar. Dat heeft zijn voordelen voor online marketeers. Op het gebied van adverteren kunnen wij veel met deze data doen.

Social media, apps, mobiele websites, tablets, smart watches, VR en mobiele telefoons…we want them all. Mobiel zijn is hét online van nu. De ontwikkeling gaat zo snel dat het soms best lastig is om bij te blijven. Onze klanten willen ook graag bij blijven. En met wat blijf je nou beter bij dan met een eigen app voor jouw bedrijf? 

genoeg apps in de zee

Soms is een app een heel goed idee voor jouw bedrijf. Het kan nieuwe functies opleveren die een mobiele site niet kan. Maar voordat je je erin gaat verdiepen: maak een goede inschatting hoeveel van je budget er naar het bouwen van deze app gaat. Kan en wil je dat bedrag hieraan uitgeven? Bedenk vooral goed dat je iedere euro maar 1 keer kunt uitgeven. Vraag jezelf dus eerst af of een app met een hoog prijskaartje (en een grote vermindering van je tijd en energie) de moeite waard is. 

 Know your goals

Ken de doelen die je wilt bereiken en denk goed na of een app daaraan bijdraagt. Wil je niet alleen een app om "hip" te zijn? Er zijn geen vaste regels als het gaat om het kiezen voor een app of juist niet voor een app. Maar pas als je de behoeften en het gedrag van je klanten begrijpt, kun je een weloverwogen beslissing nemen. Draagt deze app écht bij aan de user experience? Heeft het toegevoegde waarde? Denk hier goed over na, voordat je één van de zoveelste visjes bent in de "App Store-oceaan".

Want een app laten bouwen is een aardige investering. Daarom proberen wij het eerst op een andere manier. Eerst overleggen we met de klant. We stellen vooral veel vragen: Wat zijn hun kernwaarden? Wat willen ze gaan doen en wat willen ze bereiken? It all starts at the core.

All about loyalty

Een van de meest genoemde doelen als het gaat om een app laten bouwen? Returning customers. Klanten tevreden houden en ze terug laten keren. De oplossing daarvoor is vaak een loyalty-app. Zo creëer je aantrekkelijke uitingen waar je klant op zit te wachten, deel je interessante aanbiedingen en acties en nog veel meer. Waar het om gaat: het brengt jouw klant dichterbij je merk. Je laat zien waar je voor staat en welke toegevoegde waarde je hebt. En dát is waar de klantrelatie echt sterker door wordt. 

 

 App of een responsive website?

Vaak is het ontwikkelen van responsive website veel zuiniger, sneller en eenvoudiger te implementeren dan een mobiele app. Houd ook rekening met zoekmachine-optimalisatie. Het is eenvoudiger om één URL te hebben die werkt op alle apparaten (een responsieve site), in plaats van meerdere sites en apps voor verschillende apparaten. Google kan die site efficiënter indexeren en jij hoeft slechts één URL en een SEO-campagne te beheren.

Het begrip “there is an app for that” is zeker waar. Maar besef ook dat een eigen app een behoorlijke investering en onderhoud met zich mee brengt. Dus, mijn advies? Klein beginnen en dan groot uitbouwen. Dit geeft klanten de ruimte ook geleidelijk te groeien zodat we samen mooie stappen maken. So… App that!


Stay up to date
Schrijf je in en ontvang maandelijks een update van de belangrijkste ontwikkelingen
Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist

Het formulier kan nog niet worden verzonden omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.