Personaliseren moet je leren


Voor mijn blog op Valentijnsdag dacht ik direct aan hoe leuk het was - en is - om een kaartje te krijgen, niet zozeer op Valentijn, maar gewoon in het algemeen. En dan niet zo'n standaard voorgedrukte kaart met alleen een afzender - zoals met veel kerstkaarten het geval is - maar een kaart met een persoonlijke boodschap, zodat je weet dat iemand echt even de tijd nam om jouw persoonlijk iets te sturen. Als er op zo'n kaart 'Geachte mevrouw' staat, is het hele persoonlijke er gelijk af. Zo is het ook met mailingen, hoe persoonlijker het is, hoe effectiever.

Categorie

Events

Datum

14-02-2017

Voor mijn blog op Valentijnsdag dacht ik direct aan hoe leuk het was - en is - om een kaartje te krijgen, niet zozeer op Valentijn, maar gewoon in het algemeen. En dan niet zo'n standaard voorgedrukte kaart met alleen een afzender - zoals met veel kerstkaarten het geval is - maar een kaart met een persoonlijke boodschap, zodat je weet dat iemand echt even de tijd nam om jouw persoonlijk iets te sturen. Als er op zo'n kaart 'Geachte mevrouw' staat, is het hele persoonlijke er gelijk af. Zo is het ook met mailingen, hoe persoonlijker het is, hoe effectiever.

Vroeger…

Personaliseren hield vroeger in dat je de adresgegevens op een adreslabel liet printen, later kon je zelfs drukwerk, zoals een folder, laten inprinten met een tekst of code. De voorwaarde daarbij was wel dat het een witte ondergrond had, je alleen in de kleur zwart kon inprinten en dan ook nog eens in maar een paar standaard lettertypen. Gelukkig is de wereld veranderd en kan er nu zoveel op het gebied van personaliseren, dat je eigenlijk wel gek bent als je het niet doet. Want gepersonaliseerd drukwerk kan de respons verdubbelen.

 

Waardevolle data

Uiteraard valt of staat het personaliseren bij een up-to-date en kloppend adressenbestand. Want je wilt de mannelijke directeur van een van je grootste klanten niet aanspreken met ‘Mevrouw de Wit. Hoe meer informatie je van de ontvanger hebt hoe persoonlijker je het kunt maken.

Een Valentijnskaart met ‘Geachte mevrouw’
 levert je echt geen date op.


De mogelijkheden zijn eindeloos. Zo kun je tegenwoordig de gehele opmaak personaliseren. Niet alleen met tekst op wit, of tekst over een afbeelding, maar zelfs de afbeelding kan per ontwerp wisselen. En het leuke is: zeker voor kleine oplagen drukwerk is het heel betaalbaar, omdat het na het samenvoegen van alle data digitaal gedrukt kan worden.

Verschillende enveloppen

Eindeloos persoonlijk

Je kunt natuurlijk veel verder gaan dan alleen een kaartje ter personaliseren. Hoe leuk is het als je een echt persoonlijke uitnodiging voor een event krijgt. Je ontvangt een kaart per post met daarop het onderdeel van het event wat jouw interesse heeft. Als je naar de website gaat om je aan te melden krijg je een filmpje te zien waarin je met je eigen naam wordt aangesproken. Al jouw gegevens zijn al pre-filled, dus je hoeft alleen op ‘ik kom’ te klikken. Voeg een keuzemenu toe, waar je een welkomstdrankje kunt kiezen, dan staat dit drankje klaar bij binnenkomst op het event. En een paar dagen na het event krijg je een persoonlijk fotoalbum toegestuurd met een foto van jezelf op de cover en een persoonlijk bedankje. Zo makkelijk en zeer effectief.


Wil je ook een persoonlijke mailing sturen en heb je hulp nodig? Schroom niet en bel, e-mail of stuur een kaartje, we denken graag persoonlijk met je mee.

 


Stay up to date
Schrijf je in en ontvang maandelijks een update van de belangrijkste ontwikkelingen
Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist

Het formulier kan nog niet worden verzonden omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.