Out of home, niet weg te swipen uit het medialandschap


Online marketingis niet meer weg te denken uit de huidige mediamix. Logisch, want geen ander kanaal biedt zulke specifieke targetmogelijkheden. Maar ook traditionele kanalen werken nog. Soms nog beter dan 'vroeger'. Waarom zou je deze dan niet benutten? Ook out of home wordt door onze klanten nog wel eens vergeten vanwege de sterke focus op online. Zonde! Want out of home (oftewel OOH) is voor een doelgroep met een sterke geografische focus letterlijk niet weg te denken of swipen uit het landschap. 

Categorie

Advertenties

Datum

16-04-2018

2 campagnes 1 gemeente

Voor twee lokale projecten werkten wij onlangs samen met buitenreclame specialistEvent Support Holland. Een (display) campagne op Facebook, aangevuld met een buitenreclamecampagne in De Ronde Venen. Twee totaal verschillende campagnes: de één gericht op brand awareness, de ander op activatie. Beide profiteerden van de combinatie online & offline. Loyals verzorgde concept & strategie en Event Support Holland voorzag in productie en plaatsing. 

schermafbeelding-2018-04-16-om-15-17-04.png 

Een wereld zonder buitenreclame

Met name televisie & print hebben de afgelopen jaren flinke klappen gehad. Zeker televisie wordt steeds verder onder druk gezet. Aan de ene kant doordat steeds meer advertentiebudgetten verschuiven naar online. Aan de andere kant door streamingdiensten als Netflix & Videoland. Anders dan bijvoorbeeld TV, zien wij buitenreclame zeker niet verdwijnen. Een leuk voorbeeld hiervan is onderstaande afbeelding van Time Square zonder reclame. It just looks so wrong...

time-square.gif
Bron: Reddit

Ogen dicht

Onze attentiespanne wordt steeds korter. Een beschamende 8 seconden, als we onderzoek van Microsoft moeten geloven. Nog lastiger is het daadwerkelijk pakken van de aandacht. De combinatie tussen offline & online helpt hierbij. Doordat je onderweg al displays ziet, zorgt een online campagne hierna voor een aha!-moment. Waar je online nog weg kan scrollen, is er buiten geen ontkomen aan. Bewust of onbewust, je ziet het altijd. Don't think so? Kijk onderstaand filmpje:

 

Je zou met de ogen dicht in de auto of op de fiets moeten stappen. En dat lijkt ons een heel slecht idee. 


Stay up to date
Schrijf je in en ontvang maandelijks een update van de belangrijkste ontwikkelingen
Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist

Het formulier kan nog niet worden verzonden omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.