Online regionaal adverteren interessant “ kies voor Google Partner bureau


Ook lokale en/of regionale ondernemers kunnen online adverteren Google AdWords, het advertentiekanaal van Google, biedt ook voor jouw business veelbelovende mogelijkheden.

Categorie

Online marketing

Datum

18-04-2016

Is online regionaal adverteren interessant voor mijn business?

Het antwoord hierop is ‘ja’. Online adverteren is niet alleen weggelegd voor grote en nationaal opererende bedrijven. Ook lokale en/of regionale ondernemers doen er hun voordeel mee. Google AdWords, het advertentiekanaal van Google, biedt dus ook voor jouw business veelbelovende mogelijkheden.

De voordelen van regionaal adverteren

Bevinden jouw klanten zich vooral in jouw regio, stad of zelfs buurt? Dan is regionaal adverteren met behulp van Google AdWords interessant. De voordelen:

  • Onnodige klikken en bezoekers vermijden, omdat er niet meer op heel Nederland wordt geadverteerd.
  • Verbeterde CTR en een lager bouncepercentage.
  • Hogere relevantie van de doelgroep, dus ook een hogere conversie.
  • Verbetering van de kwaliteitsscore en verlaging van de kosten.
  • Verhogen van regionale online naamsbekendheid.

Hoe adverteer ik regionaal?

Google AdWords campagne worden normaal gesproken op heel Nederland gericht. Voor grote, nationaal opererende bedrijven is dit wel interessant en betaalbaar. Maar als loodgieter uit Eindhoven of bakker uit Leeuwarden is het niet interessant om landelijk vindbaar te zijn. Degene die op zoek is naar een loodgieter of bakker, is op zoek naar een loodgieter of bakker in de regio. Maar hoe word je regionaal gevonden?

Locatie targeting voor de juiste doelgroep

Locatie targeting maakt het mogelijk om die mensen te bereiken die een lokale zoekintentie hebben of die op een bepaalde locatie zijn. Sluit als ondernemer locaties die voor jou niet relevant zijn uit. Dit doe je door de locatie targeting heel gericht in te stellen op bijvoorbeeld een straal van 15 km rondom Eindhoven.
Relevante zoekwoorden
Een andere interessante manier is door te kiezen voor locatie specifieke zoekwoorden. Maak een combinatie tussen ‘loodgieter’ en ‘Eindhoven’. Zo stel je je AdWords campagne zeer effectief in.

Zoekwoordtype breed modifier

Google AdWords kent verschillende zoekwoordtypes. Zoekwoordtype ‘zinsdeel’ is vrij beperkt en ‘breed’ is de meest brede vorm. Door te kiezen voor zoekwoordtype ‘breed modifier’ zorg je voor zoveel mogelijk relevant verkeer.

Bied handmatig

Veel ondernemers kiezen om tijd te besparen én omdat ze niet genoeg kennis van AdWords hebben voor automatische biedingstools. Maar met handmatige biedingen behaal je het meeste rendement.

Advertentieplanning

Blijkt dat op bepaalde tijden, seizoenen of dagen je campagne beter rendeert, stel dan advertentieplanning in. Let op: aannames kunnen gevaarlijk zijn, dus baseer je beslissing op data.

Schakel een bureau in voor je AdWords

Ja, online regionaal adverteren is interessant. En ja, het kost ook veel tijd, moeite en specifieke kennis om goede AdWords campagnes op te zetten en te beheren. Je kunt regionaal adverteren zelf oppakken, maar waarom schakel je hiervoor geen professional in?
Een professioneel bureau werkt met de beste AdWords specialisten die de juiste diploma’s en certificaten hebben. Ook zijn ze continu op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op AdWords gebied. En als je kiest voor een bureau met een Google Partner Status, weet je zeker dat het een bureau is dat nauw samenwerkt met Google.

Tips om een goed online marketingbureau te kiezen

De online marketingbureaus schieten nog steeds als paddenstoelen uit de grond. Dus hoe weet je nou dat je een goed bureau uitkiest? Onderstaande tips helpen je op weg om de juiste te kiezen:

  • Breng voor jouw bedrijf de doelstellingen in kaart en maak budget vrij voor AdWords. Wat wil ik met adverteren bereiken en hoeveel mag dit kosten? Hoe duidelijker jij dit in beeld hebt, hoe duidelijker het is voor het online marketingbureau.
  • Alles gebeurt in samenspraak. Er zijn veel bureaus die je alles uit handen willen nemen. Maar met alles wordt ook vaak echt alles bedoeld. Houd zelf de regie in handen.
  • Spreek prestaties af en evalueer deze regelmatig. Dit kan aan tafel, telefonisch en/of met een rapportage. 
  • Kies niet voor een bureau waar je een all-in prijs betaalt. Hierdoor weet je niet waar je geld blijft. Openheid en duidelijkheid zijn de sleutelwoorden.

Vraag Loyals om advies

Loyals is een full service online marketing bureau met veel tevreden klanten op zowel SEO als SEA gebied en heeft al jaren de Google Partner status. Vraag Loyals om advies bij het opstellen van jouw (regionale) online marketing beleid en het opzetten en beheren van succesvolle AdWords campagnes.

 


Stay up to date
Schrijf je in en ontvang maandelijks een update van de belangrijkste ontwikkelingen
Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist

Het formulier kan nog niet worden verzonden omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.