Online is de redding van real life ontmoetingen


Kinderen achter de iPad in een restaurant. De krant lezen op je mobiel. Bankzaken regelen met je app. We lijken iedere vorm van real life contact of fysieke voorwerpen zo snel mogelijk te willen vervangen met een app of een website. Ik kan me niet heugen dat ik iets anders heb gekeken dan Netflix, dus ook de tv zoals we hem kennen heeft zijn beste tijd gehad. Je zou zeggen dat niemand dan meer zit te wachten op zoiets ouderwets als persoonlijk contact. Think again.

Categorie

Events

Datum

08-09-2016

Nothing can substitute experience

Doordat we het grootste deel van de dag aan een schermpje geplakt zitten, worden evenementen, waar veel persoonlijk contact is, steeds populairder. Er is nog nooit een groter aanbod geweest aan festivals, en zelfs de vakbeurs (we waren je bijna kwijt) komt in vernieuwde vorm steeds vaker weer terug. Ook grote merken hebben door, dat een event een heel goede manier is je merkwaarden tot leven te laten komen. Daar is gewoon (nog) geen virtuele vervanging voor. En laten we nou eerlijk zijn, het biedt merken ook een berg aan mogelijkheden! Je kunt je doelgroep vertellen hoe goed je product is, maar je kunt het ze ook zelf laten ervaren.

Laat zien wie je bent

Een event biedt een heel belangrijke kans: jouw doelgroep laten zien waar jouw merk voor staat. Je kunt dit doorvoeren in alle onderdelen van je event, wat al begint met de locatiekeuze. Als je een ruig spijkerbroekenmerk bent, kies je een verlaten fabriek met veel beton als locatie. Ben je producent van een drankje dat bij wil dragen aan een betere wereld, is een windmolenpark best vet. En ben jij een oer Hollands merk, dan zou ik dat uitvergroten door midden in de tulpenvelden je nieuwe productpresentatie te houden. En dit is alleen nog maar wat je kunt communiceren door je locatiekeuze. Dan heb je nog het hele uitnodigingstraject waar je jouw persoonlijke twist aan kunt geven: food, entertainment, aankleding, goodies, you name it!

Wees sociaal

Een belangrijke laatste stap is een duidelijk plan voor, tijdens en na het event. Door de juiste stappen kun je een veel groter publiek bereiken dan alleen de bezoekers van je evenement. Met de nieuwe functies van Facebook kun je duizenden mensen live bereiken achter zo’n leuk klein schermpje, terwijl het event dat je streamt misschien maar 100 bezoekers heeft. Live verslag doen op andere social media zoals Instagram, kost niets extra’s, maar wordt vaak vergeten. 

De keuze is reuze

De mogelijkheden zijn eindeloos. Guerrilla acties midden in de stad, een interactief diner voor alleen je beste klanten of een groot brandevent voor al jouw verkopers. Je kunt het heel klein houden, of juist heel groot maken, als de boodschap maar klopt. Wij helpen je graag bij het bedenken, ontwikkelen en uitvoeren van het voor jou zo belangrijke event.


Stay up to date
Schrijf je in en ontvang maandelijks een update van de belangrijkste ontwikkelingen
Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist

Het formulier kan nog niet worden verzonden omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.