Marketingcommunicatie jaarplanning nodig of onzin?


Begin het jaar goed en neem even de tijd voor het maken van de marketingcommunicatie jaarplanning. Voor je het weet raak je jezelf kwijt in de drukte van de dag en vergeet je de marketing van je bedrijf. Uiteraard loopt een planning nooit zoals bedacht, maar dat is zeker geen reden om dan maar geen jaarplanning te maken. Als er een speciale actie gepland is, je naar een beurs gaat of een nieuw product wilt lanceren is het zeker verstandig om hier even voor te gaan zitten. Maar ook als je geen speciale activiteit hebt gepland is het verstandig om een jaarplanning te maken en aan je merkbekendheid te werken. Met een goed uitgestippelde campagne zorg je ervoor dat je bedrijf goed zichtbaar is. En blijft.

Categorie

Events

Datum

03-01-2017

 

 

Jaarplanning marketingcommunicatie in één oogopslag

Houdt de planning kort en globaal. Ga geen hele epistels schrijven, met alle taken al uitgeschreven. Dit kost je veel tijd aan het begin van het jaar en dan schiet de planning zijn doel voorbij: Een duidelijke jaarplanning die rust creëert. Zoals bijvoorbeeld onderstaand voorbeeld.

 Voorbeeld jaarplanning communicatie


Stappenplan

1. Maak een overzichtelijke jaarplanning met alle marketingcommunicatie acties die je wilt doen.
2. Schrijf niet elke taak uit, maar hou het globaal. Anders ben je alleen maar aan het schuiven in de planningstaken.
3. Maak mensen verantwoordelijk voor een onderdeel, zij kunnen dan vervolgens detailplanning maken per actie.
4. Bespreek de jaarplanning met de verantwoordelijke personen, zij moeten de planning uiteindelijk ten uitvoer brengen.
5. Houd de planning realistisch en houdt ruimte voor onverwachte gebeurtenissen waar je op in wilt spelen.

Maak een strakke planning, maar wees flexibel. Zie de planning niet als iets om je krampachtig aan vast te houden, maar juist als steuntje in de rug.

 

Samen naar resultaat

Uiteraard vinden wij het prettig om zo vroeg mogelijk betrokken te zijn bij jouw communicatie traject. We helpen je daarom graag om een voor jou goede marketingcommunicatie jaarplanning te maken en zo samen een goed doordachte campagne te maken die het hele jaar doorloopt. Of het nu gaat om een productlancering of gewoon het op peil houden van je merkbekendheid.

We denken graag met je mee.


Stay up to date
Schrijf je in en ontvang maandelijks een update van de belangrijkste ontwikkelingen
Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist

Het formulier kan nog niet worden verzonden omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.