Logo trends van dit moment


Hier bij Loyals is het ontwerpen van logo’s en huisstijlen een belangrijke tak van sport. In 1 van onze vorige blogs hebben we het gehad over wat er allemaal komt kijken bij het ontwerpen van een  logo/huisstijl. Deze tips gaan eigenlijk op ten allen tijden, maar bij Loyals vinden we het ook belangrijk om op te hoogte te blijven van de laatste trends binnen logo en huisstijl ontwerp, zodat je zeker bent van een ontwerp dat relevant is en van deze tijd. Hier zijn 5 logo trends van dit moment!

Categorie

Design

Datum

28-06-2017

 

1. Logo trend bekende merken: rebranding met simpele vormen

Het simpel houden van logo’s is iets dat al voor een langere tijd de norm is, maar het ziet ernaar uit dat deze trend nog wel even standhoudt. Simpele vormen en woordmerken is nog steeds iets dat massaal wordt toegepast in logo’s. Vooral bij de rebranding van bekende merken zie je dat de essentiële/iconische vormen worden behouden en al het onnodige overboord wordt gegooid. Kijk bijvoorbeeld naar de rebranding van MastercardGuinness of Uber. Hier zie je dat subtiele verfijningen in het logo het geheel weer van deze tijd maakt.

 logo-voorbeelden3.jpg

2. Versimpeld kleurenpalet 

Less is more - dat geldt eigenlijk ook voor kleuren. Naast het versimpelen van de vormen is het ook goed om eens kritisch naar het kleurenpalet te kijken. Je merkt dat één hooguit twee goedgekozen basiskleuren in de huisstijl uiteindelijk vaak genoeg is. Hierdoor is alle aandacht op deze kleuren gevestigd en kunnen deze echt shinen!


3. Elementen weglaten of croppen 

Iets wat ook veel gebeurt de laatste tijd: bepaalde elementen in het logo niet laten zien. Dit zie je bijvoorbeeld in de vorm van croppen, faden of door gewoon simpelweg dingen weg te snijden. Dit is een goede manier om een gevoel van mysterie of exclusiviteit te creëren, terwijl er tegelijkertijd ook een bepaalde diepte ontstaat. 

logo-voorbeelden.jpg

 

4. Vormen uit het logo uitvergroten of herhalen

Eigenlijk is dit naast een trend ook iets wat ik persoonlijk erg belangrijk vind bij branding in het algemeen en iets wat ik vaak probeer toe te passen. Vormen of elementen uit het logo die makkelijk doorvertaald kunnen worden naar andere uitingen in de huisstijl. Uiteindelijk is een huisstijl meer dan een logo en moet het geheel ook herkenbaar zijn zonder dat het logo altijd een prominent onderdeel is van het geheel. 

logo-voorbeelden2.jpg 

 

5. Opvallende trend: logo’s naar mini animaties

Logo’s zijn allang geen statische plaatjes meer. Het begrip ‘dynamische identiteiten’ is al een aantal jaar een bekende trend en is dat eigenlijk nog steeds. Een logo dat ondanks verschillende wisselende versies, nog steeds herkenbaar is als één logo. In print geeft dit al veel diverse mogelijkheden, maar op het web kan het logo echt gaan leven door middel van bijvoorbeeld geanimeerde GIF-jes.

 

Denk jij dat de visuele stijl van jouw bedrijf een opknapbeurt kan gebruiken? Neem dan contact met ons op!


Stay up to date
Schrijf je in en ontvang maandelijks een update van de belangrijkste ontwikkelingen
Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist

Het formulier kan nog niet worden verzonden omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.