Koppelingen, de tijdredder in nood!


Je content op meerdere plekken moeten plaatsen en beheren, klinkt dit voor jou als een bekend probleem? Hoe herkenbaar is het, je hebt je mooie website waar je jouw bezoekers wilt laten zien wat jij in huis hebt en voor ze kunt betekenen. Je zal een portfolio of een showcasepagina hebben, de plek op jouw site waar je kunt shinen met jouw producten of projecten. Nu komt het nog al eens voor dat je al die informatie al eens eerder hebt ingevoerd in een ander systeem.. Denk bijvoorbeeld aan een producten systeem of een CRM. Makelaars zullen bijvoorbeeld hun aanbod al in hun eigen CRM hebben geplaatst, deze dienst gebruiken zijn voor hun dagelijkse werkzaamheden en bijvoorbeeld het doorplaatsen naar Funda, erg vervelend om alle huizen nog eens in te moeten voeren op hun website!

Categorie

Online development

Datum

28-03-2017

Veel bedrijven zijn dagelijks extra tijd kwijt aan het delen van content en producten op diverse kanalen. Je wilt uiteraard je doelgroep op zoveel mogelijk manieren bereiken en van de juiste informatie voorzien. Het handmatig kopieren en plakken van content is een tijdrovende klus die er vaak insluipt. Such a waste of time and money! Dit kan gelukkig veel efficiënter - met behulp van koppelingen. 


Efficiënt met de juiste koppelingen

Hoe herkenbaar is het, je hebt een mooie website waar je bezoekers wilt laten zien wat je in huis hebt en voor ze kunt betekenen. Mogelijk heb je een portfolio of een showcasepagina, de plek op jouw site waar je kunt shinen met jouw producten of projecten. Nu komt het nog al eens voor dat je al die informatie al eerder hebt ingevoerd in een ander systeem. Denk aan een productensysteem of een CRM.

Makelaars plaatsen bijvoorbeeld hun aanbod in een CRM, een systeem dat zij gebruiken om hun woningaanbod dagelijks up-to-date te houden. Erg vervelend om alle huizen daarna nog eens te moeten invoeren op de website! Koppelingen maken het steeds opnieuw invoeren van dezelfde gegevens overbodig. Dat scheelt je veel tijd die je kunt steken in veel leukere dingen die je bedrijf succesvol maken. Hoe werkt zo'n koppeling dan?

 

API's

Om goed uit te leggen hoe een koppeling werkt, hier eerst de belangrijkste begrippen uitgelegd:

API  

API staat voor Application Programming Interface. Dit is een systeem voor programmeurs om mee te communiceren. Hier kunnen we gegevens aanvragen waarna de API dit afhandelt en terugstuurt. Hierdoor kun je gegevens krijgen zonder direct op de database aangesloten te zijn.

CRM

CRM staat voor Customer Relationship Management. Dit is een systeem om klanten en relaties te beheren.


Vaak bieden CRM’s een API aan. Dit kun je zien als een laag tussen de applicatie (het CRM) en de website.  Wij gebruiken de API om een koppeling te maken tussen de website en het CRM. Hierdoor hoef je content nooit meer op zowel de website als in het CRM te plaatsen, want in dat geval vragen wij de data aan bij het CRM!

Zo werkt een koppeling

Procesoptimalisatie

Zo’n koppeling kan natuurlijk enorm veel tijd schelen. Stel dat je een bericht op je website gaat plaatsen en het daarna nog even op Twitter en Facebook gaat posten. Hoe handig is het als dat automatisch doorgeplaatst wordt? Een koppeling kan twee kanten op werken, dus dingen vanuit de website doorplaatsen naar een ander systeem (mits dit ondersteund wordt), of data uit het systeem aanvragen om op de website te plaatsen.

Benieuwd wat voor koppelingen wij voor je kunnen bouwen en wat je voor je kunnen doen op het gebied van procesoptimalisatie? Neem contact met ons op via het contactformulier op deze pagina en we helpen je graag efficiënter te werken. 


Stay up to date
Schrijf je in en ontvang maandelijks een update van de belangrijkste ontwikkelingen
Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist

Het formulier kan nog niet worden verzonden omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.