Haal meer uit Google AdWords met remarketing


Remarketing is een krachtige manier om een boodschap opnieuw aan te bieden aan deze doelgroep en te verleiden tot een aankoop.

Categorie

Online marketing

Datum

12-03-2014

Het doel van de meeste websites is het verkopen van producten of diensten. Wanneer uw doelgroep overgaat tot de aankoop van een product of contact opneemt met een bedrijf noemen we dit een conversie. Vaak zien we dat een website voldoende bezoekers heeft, maar de conversies lager zijn dan gewenst. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Een vluchtig websitebezoek op het werk, of onderweg in de trein op een mobiele device. Het gebeurt vaak dat een bezoeker nog in de oriëntatiefase zit en daarom de website verlaat zonder conversie.

Remarketing is een krachtige manier om een boodschap opnieuw aan te bieden aan deze doelgroep en te verleiden tot een aankoop. Via remarketing bereikt u mensen die al interesse getoond hebben in uw bedrijf, en daarom mogelijk extra bereid zijn een aankoop te doen. Uw remarketing doelgroep kan bijvoorbeeld bestaan uit al uw website bezoekers, of zelfs bezoekers van een specifieke (product)pagina. Op deze manier kun je een heel gericht aanbod doen aan de klant. Vaak wordt remarketing ingezet op websitebezoekers die niet tot een conversie over zijn gegaan.

Remarketinglijsten

Na het plaatsen van de juiste codes zijn remarketinglijsten eenvoudig en snel aan te maken in Google Analytics. Wanneer uw AdWords account gekoppeld is met het Analytics account wordt de lijst automatisch weergeven in Google AdWords en kunt u de lijst direct gebruiken voor een remarketing campagne (let op: dit wordt momenteel nog niet ondersteund door Universal Analytics). Remarketinglijsten kunnen ook direct vanuit AdWords aangemaakt worden.

Hoe werkt remarketing

Remarketing bestaat simpelweg uit het aanmaken van remarketinglijsten met bezoekers van uw website met of zonder aankoop. Via de instellingen bepaalt u welke bezoekers interessant zijn voor remarketing en op een lijst geplaatst worden. Google plaatst een ‘cookie’ in de browser van de gebruiker die aantoont dat de gebruiker uw website bezocht heeft of een bepaalde handeling heeft gedaan op uw website.

De banners of tekstadvertenties die u heeft aangemaakt in Google AdWords worden vervolgens dankzij de ‘cookie’ in het Google Display Netwerk (GDN) geactiveerd op websites waar uw (remarketing) doelgroep komt. Bijvoorbeeld nu.nl, weeronline.nl of autoscout24.nl.

Sinds kort kunt kunnen remarketinglijsten ook toegepast worden in het Search netwerk van Google.

Remarketing met Google AdWords

Remarketing met AdWords is een zeer effectieve en succesvolle manier om bezoekers van uw website via een andere weg een aanbieding te doen om ze vervolgens alsnog te laten converteren op uw website. Het aantal conversies uit remarketing ligt aantoonbaar hoger dan welke andere targeting manier dan ook.

Voorbeeld remarketing

Remarketing in AdWords kan ook goed gebruikt worden voor upselling. Heeft een bezoeker online een printer gekocht? Dan is de kans groot dat deze over 2 maanden een nieuwe cartridge nodig heeft. Via remarketing kun u uw bezoeker een specifiek aanbod doen met cartrigdes voor die specifieke printer. De bezoeker is al bekend met het bedrijf en met een scherp aanbod zijn ze heel makkelijk uit te nodigen voor een nieuwe aankoop.

Heeft u al een AdWords campagne bij Loyals en wilt u meer informatie over remarketing of bent u geïnteresseerd in het starten van een Google AdWords campagne? Neem dan contact met ons op.


Stay up to date
Schrijf je in en ontvang maandelijks een update van de belangrijkste ontwikkelingen
Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist

Het formulier kan nog niet worden verzonden omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.