Haal het maximale uit je website


Voorziet jouw website in de behoefte van je klanten? En hoe zorg je ervoor dat je het maximale uit je website haalt? Ken je klant, analyseer en creëer!

Categorie

Online development

Datum

04-07-2016

Jouw website heeft een doel. Je wilt dat bezoekers jouw product en/of dienst afnemen. Maar voorziet jouw website dan wel in de behoefte van je klanten? Hoe zorg je ervoor dat je het maximale rendement uit je website haalt? Want zodra je website precies datgene biedt wat je doelgroep zoekt, is het een kwestie van tijd dat ze gaan converteren.

Ken je klant

Om te weten welke behoeften jouw klanten hebben, is het belangrijk om je klant te kennen. Verplaats je dus in je doelgroep. Denk als een (potentiële) klant van je eigen webshop of website. Probeer zo onafhankelijk mogelijk te zijn.
Naast dat jij jezelf verplaatst in de klant, is het ook van belang om je doelgroep hiernaar te vragen. Ga dus met ze in gesprek. Want alleen op deze manier leer jij je klanten kennen en weet je wat ze daadwerkelijk willen.

Analyseer

Uit je website statistieken kun je ook veel informatie halen. Analyseer het gedrag van je websitebezoekers en trek hieruit de juiste conclusies. Zijn er bepaalde pagina’s waar veel bezoekers weggaan? Is er een stap in het bestelproces waar bezoekers de funnel verlaten? Negeer deze gegevens niet, maar doe er iets mee.

Content creëren

Content is dé ideale manier om jouw website toe te spitsen op jouw doelgroep. Content onder andere in de vorm van tekst, afbeeldingen, video en social content. Allemaal manieren om in te spelen op de behoeften van jouw klant. Heeft een product een gebruiksinstructie nodig? Wellicht is video content interessant. En maak deze content toegankelijk voor je bezoekers.

Lever toegevoegde waarde

Concurrentie heb je altijd. En hoe kun je jezelf onderscheiden ten opzichte van je concurrenten? Juist door jezelf te onderscheiden. Probeer een relatie op te bouwen met je doelgroep, door hen iets van toegevoegde waarde te geven. Denk bijvoorbeeld aan interessante artikelen, waardevolle tips, winacties of een kortingscode. Creëer goodwill.

Blijf verbeteren

De online wereld staat nooit stil. Dus ook jouw website of webshop mag nooit stilstaan. Je hebt je doel dus nooit bereikt. De behoeftes van je klanten zullen veranderen, dus zorg ervoor dat jouw website hierdoor ook blijft veranderen. Blijf doorlopend verbeteren.
Kun je wel wat hulp gebruiken bij het verbeteren van je website? Weet je niet hoe je jouw website moet aanpassen aan de behoeften van je doelgroep? Loyals helpt je graag!


Stay up to date
Schrijf je in en ontvang maandelijks een update van de belangrijkste ontwikkelingen
Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist

Het formulier kan nog niet worden verzonden omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.