Google Posts – voor meer lading van je Google Mijn Bedrijf-profiel


Google zit nooit stil. De service, om relevante, nieuwe content te delen en vinden via hun zoekmachine wordt alsmaar geoptimaliseerd. Dit is afgelopen tijd – op 22 juni 2017 – maar weer eens bevestigd. Google heeft namelijk een nieuwe feature gelanceerd in Google Mijn Bedrijf: de Google Posts.

Categorie

Online marketing

Datum

11-07-2017

Google zit nooit stil. De service, om relevante, nieuwe content te delen en vinden via hun zoekmachine, wordt alsmaar geoptimaliseerd. Dit is op 22 juni '17 weer eens bevestigd. Google heeft namelijk een nieuwe feature gelanceerd in Google Mijn Bedrijf: de Google Posts.

Nu moet ik eerlijk zeggen dat de feature al een tijdje bestaat. De Google Posts-feature is vorig jaar al gelanceerd. Maar toen was deze alleen nog beschikbaar voor de presidentskandidaten in de VS. Nu, eindelijk, zijn Google Posts ook te plaatsen door jou en mij.


Wat zijn Google Posts?

Google Posts is een nieuwe feature in Google Mijn Bedrijf die bedrijven in staat stelt om content in hun Google Mijn Bedrijf profiel te plaatsen. Deze content wordt dan direct zichtbaar in jouw Google Mijn Bedrijf-profiel in de zoekmachine.

Het mooie van deze functie is dus dat bedrijven nu content kunnen delen, die zelfs zonder goede SEO al direct zichtbaar kan worden in de zoekmachine. Zolang er maar een Google Mijn Bedrijf-account is aangemaakt. Wordt hiermee het werk van een SEO-manager overbodig? Nee, dat niet. Om jouw Google Mijn Bedrijf-profiel te tonen, moeten klanten uiteraard wel eerst op jouw naam zoeken, of op zoek zijn naar de service die je aanbiedt via jouw profiel. Onderstaand kun je zien hoe we bij Loyals een Google Post hebben gemaakt om één van onze vlogs te delen.

Google Posts     Google Posts VLOG


Wat is er mogelijk met Google Posts?

Anything is possible. In principe kan je elk type bericht plaatsen. Denk hierbij aan het publiceren van artikelen, vlogs en webpagina’s. Het is zelfs mogelijk om speciale evenementen te koppelen aan deze posts. Geef hierbij een startdatum, een starttijd, een einddatum en een eindtijd aan en je hebt direct jouw evenement in de Google zoekmachine staan.

Zo kunnen bioscopen bijvoorbeeld in één oogopslag hun filmaanbod delen via Google Posts, kan het Ziggo Dome haar optredens publiceren en kunnen webshops speciale producten/promoties delen. Welk type bericht je ook met Google Posts publiceert, er is ruimte voor 100-300 woorden aan begeleidend schrijven. Dé ideale manier dus om meer website bezoek te genereren.

De Google Posts-functie geeft je ook de mogelijkheid om een knop toe te voegen aan jouw bericht. De mogelijkheden die Google Posts hierin biedt zijn:

  • Meer informatie;
  • Reserveren;
  • Registreren;
  • Bestellen;
  • Bekijk aanbod.


Jouw doelgroep is met Google Posts tegenwoordig dus maar één klik verwijderd van een reservering, een nieuwsbrief inschrijving, of een bestelling. No matter het type organisatie, er is voor ieder wat wils!

Daarnaast geeft Google Posts ook direct inzage in de resultaten van jouw gepubliceerde bericht, in de vorm van het aantal weergaven en de betrokkenheid – het aantal keren dat er op de knop is geklikt.

"Klanten zijn met Google Posts
maar één klik verwijderd van
een reservering, een nieuwsbrief
inschrijving, of een bestelling."

Zo kan je dus gemakkelijk zien welk bericht wél werkt en welk bericht in jouw Google Posts optimalisatie behoeft, of helemaal geen meerwaarde heeft.

Relevance is a search engine’s holy grail

Het business model van Google draait om het bieden van relevante en actuele content aan de gebruikers van de zoekmachine. Om dit ook weer van toepassing te laten zijn in Google Posts, heeft Google een systeem ingebouwd die jouw berichtgeving actueel houdt. Zo worden Google Posts automatisch verwijderd na 7 dagen (wanneer deze niet geoptimaliseerd worden) en evenementen worden verwijderd uit de berichten nadat deze hebben plaatsgevonden. Zo blijft jouw Google Post-overzicht relevant en actueel.

Je ontvangt wel keurig een notificatie alvorens jouw bericht wordt verwijderd. Wel zo netjes :)!


Let’s make it happen!

Je vraagt je misschien wel af: leuk verhaal, maar hoe publiceer ik zo’n Google Post?

Het is heel gemakkelijk. Volg onderstaande stappen en begin zelf met het publiceren van content en het binnen halen van extra zoekverkeer.

  1. Log in op je Google Mijn Bedrijf-account.
  2. Bekijk jouw locatie in kaartweergave (zie onderstaande afbeelding). Klik vervolgens op ‘locatie beheren’.

    Google Mijn Bedrijf kaartweergave

  3. Daarna kan je onder het kopje ‘berichten’ je eigen Google Post creëren door te klikken op ‘bericht maken’.
  4. Het bericht plaatsen doe je door eerst op ‘voorbeeld’ te klikken. Ben je tevreden met de vormgeving? Dan klik je vervolgens op ‘publiceren’.


Vanaf dit punt rest alleen nog een creatieve mindset et voíla, je hebt je eerste Google Post gemaakt.


Hulp nodig met het opzetten van een goed Google Mijn Bedrijf-profiel en Google Posts?

Bij Loyals beschikken wij over alle kennis en ervaring om jouw Google Mijn Bedrijf zo optimaal mogelijk op te zetten. Daarbij kunnen wij een goede contentstrategie speciaal voor jou ontwikkelen, waarbij Google Posts zeker niet zullen ontbreken. Vraag ons naar de mogelijkheden!


Stay up to date
Schrijf je in en ontvang maandelijks een update van de belangrijkste ontwikkelingen
Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist

Het formulier kan nog niet worden verzonden omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.