Google Maps: nieuwe kansen voor lokale ondernemers?


Google test op dit moment de mogelijkheden van lokaal adverteren met Google Maps. En naar verluid gaat dit nieuwe kansen bieden voor lokale ondernemers.

Categorie

Online marketing

Datum

08-06-2016

Google test op dit moment de mogelijkheden van lokaal adverteren met Google Maps. En naar verluid gaat dit nieuwe kansen bieden voor lokale ondernemers. Een hele nieuwe stap dus in de online marketing strategie van lokale bedrijven.
Google Maps is een gratis service van Google. Google Maps is vooral bedoeld om adressen en bedrijven te zoeken en routes te plannen. En met behulp van streetview krijg je aan de hand van foto’s 3D beelden van de betreffende locatie te zien.

Bijblijven in de mobiele wereld

Dat mobiel gebruik steeds belangrijker wordt, weten we allemaal. Jaarlijks worden er triljoenen zoekopdrachten uitgevoerd in Google en over de helft gebeurt op een mobiel apparaat. En aangezien consumenten steeds meer online zijn en de lijn tussen online en offline vervaagt, is het belangrijker dan ooit om je bedrijf vindbaar te laten zijn op mobiel.
De eerste stap die Google genomen heeft om marketeers te helpen succesvol te zijn in deze mobiele wereld, is het vernieuwen en verbeteren van AdWords. Maar wist je dat bijna één derde van alle mobiele zoekopdrachten aan locatie gerelateerd is? De hoogste tijd dus om ook de functionaliteiten van Google Maps eens goed onder de loep te nemen.

Adverteren op Google Maps

Google is nu bezig met het experimenteren en investeren in meer branded en customized ervaringen voor bedrijven op Google Maps. Een nieuwe vorm van adverteren dus op Google Maps. Deze advertenties maken het voor gebruikers ook eenvoudiger om bedrijven te vinden als ze online zijn. Een win-win situatie dus.
Een voorbeeld ter verduidelijking: Google Maps gebruikers krijgen geadverteerde locaties te zien voor dichtbij gelegen restaurantjes, benzinestations en lunchrooms langs hun te rijden route.

Subtiel integreren van nieuwe functies

Deze nieuwe vorm van adverteren in Google Maps bevindt zich nog in de testfase. Wanneer de eventuele uitrol naar Nederland is, is nog niet bekend. Wel is bekend dat deze nieuwe functies subtiel geïntegreerd gaan worden, zodat de gebruiker hier geen last van heeft. En dat het nieuwe kansen gaat bieden voor lokale ondernemers.
Bij Loyals denken we dat dit goede ontwikkelingen zijn die de lokale vindbaarheid alleen maar gaan verbeteren. Mocht het uitgerold worden in Nederland, dan zijn jullie de eerste die het weten. Meer informatie? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.


Stay up to date
Schrijf je in en ontvang maandelijks een update van de belangrijkste ontwikkelingen
Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist

Het formulier kan nog niet worden verzonden omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.