E-mail marketing 2.0


Werkt e-mail marketing nog wel? Een veel gestelde vraag, en een simpel antwoord. Ja , echter dan wel volgens de onderstaande richtlijnen.

Categorie

Online marketing

Datum

22-10-2014

Werkt e-mail marketing nog wel? Een veel gestelde vraag, en een simpel antwoord. Ja , echter dan wel volgens de onderstaande richtlijnen.

1. Databestand

Zorg voor een goed en kwalitatief data bestand het liefste gegroepeerd op wensen van de betreffende doelgroep. Des te beter het bestand hoe hoger de conversie op het doel van de mailing.

2. Tijdstip

Denk goed na over het tijdstip van de mailing en analyseer dit . Het kan erg variëren qua respons op welk tijdstip je een mailing verstuurt. Doe je dit bijvoorbeeld in de avond dan ontvangt een groot deel van de doelgroep deze mail op zijn telefoon of tablet. Afhankelijk van de doel conversie is het van belang om hier rekening mee te houden.

3. Responsive e-mail marketing

Dit is de manier om de mail op alle dragers goed over te laten komen. Wij verwachten dat deze recente ontwikkeling zich snel zal doorontwikkelen en een belangrijke lead generator wordt voor zowel websites als webshops. Zo is het mogelijk om direct op je mobiel of tablet aanbiedingen aan te kopen en tevens te betalen.

4. Meten is weten

Maak gebruik van meetpixels en klik statistieken, door gebruik te maken van goede statistieken verbeter je de conversie van de mailing. Tevens is het belangrijk om deze statistieken te gebruiken als kennis voor aanstaande edities.

5. Verzend netwerk

De wijze hoe de mailing wordt verstuurd is van groot belang voor de ontvangst ratio. W e kennen allemaal de standaard mail applicaties en software. Op zich zijn deze prima voor kleine mailings, echter op het moment dat het gaat om grotere bestanden dan gaat het niet alleen om de software. De combinatie van software en hardware worden dan essentieel voor het bereik en ontvangst ratio. Houd je hier geen rekening mee dan komt 80% van de mailing niet eens aan bij de ontvanger. De spamfilters worden steeds slimmer en laten we eerlijk zijn; niemand zit te wachten op spam. Een interessante aanbieding van een vertrouwde leverancier of merk dat ik leuk vind ervaar ik dan ook niet als spam maar als aangenaam. Is deze dan ook nog gepersonaliseerd en specifiek gericht op mijn profiel en wensen dan word ik helemaal blij. Maak daarom altijd gebruik bij het versturen van je mailing van een verzend netwerk, dit is een groot netwerk van servers die ervoor zorgen dat jouw mailing ook echt aankomt bij de ontvanger. Geen bulk mail die is verzonden in enkele secondes maar kwaliteit en continuïteit.

Wilt u ook meer weten wat u kunt bereiken met kwalitatieve e-mail marketing neem dan contact op met een van onze specialisten. Wij begeleiden u graag naar een tastbaar resultaat om vervolgens te optimaliseren op conversie.


Stay up to date
Schrijf je in en ontvang maandelijks een update van de belangrijkste ontwikkelingen
Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist

Het formulier kan nog niet worden verzonden omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.