DIY: bezoekersaantallen op je website verhogen


Eindelijk is 'ie live - jouw nieuwe website! Maar wat nu? Je wilt meer bezoekers naar je website, meer mensen die daadwerkelijk converteren. Om dit voor elkaar te krijgen zijn een goede vindbaarheid en een aantrekkelijke website erg belangrijk.

Categorie

Online marketing

Datum

23-10-2016

Eindelijk is 'ie live - jouw nieuwe website! Maar wat nu? Je wilt het bezoekersaantal verhogen en meer mensen die daadwerkelijk converteren. Om dit voor elkaar te krijgen zijn een goede vindbaarheid en een aantrekkelijke website erg belangrijk.

Zoals je waarschijnlijk wel weet is online marketing breed en bestaat het uit een groot aantal diensten. Daarom besteden veel organisaties hun online marketing uit. Maar wist je dat je zelf ook veel kunt betekenen voor het verhogen van het aantal bezoekers? Met onderstaande praktische tips kun je zelf al grotendeels de bezoekersaantallen van je website verhogen.

1.   De juiste zoekwoorden

Wanneer mensen op zoek zijn naar iets, gebruiken ze hier bepaalde termen voor. Om ervoor te zorgen dat je hoog in Google komt, met zoekopdrachten die relevant zijn voor jouw website, zijn de juiste zoekwoorden belangrijk. Houd hierbij rekening met het concurrentieniveau op de zoekwoorden. Want op de eerste pagina in Google komen met een algemeen zoekwoord, is zo goed als een onmogelijke opgave en tevens ontzettend duur mocht je er mee gaan adverteren. Kies je zoekwoorden dus slim.

2.   Content creëren

Zoekmachines hechten veel waarde aan verandering, aan het continu bezig zijn met je website. Want hoe meer jij met je website bezig bent, hoe vaker Google langskomt en je website scant. De ranking van je website in de zoekresultaten is afhankelijk van een groot aantal factoren. En één van deze factoren is duidelijke, informatieve en unieke content.

Content creatie kan op verschillende manieren. Zorg ervoor dat je voor elke dienst die/elk product dat je levert een unieke en relevante tekst hebt. Zo komen mensen die hiernaar zoeken direct op de juiste pagina terecht. Daarnaast kun je je website verrijken met waardevolle artikelen. Bijvoorbeeld artikelen die informatie bevatten en die antwoord geven op vragen waar je bezoekers naar op zoek zijn.

3.   Lokale vindbaarheid

Lokale vindbaarheid is tegenwoordig erg belangrijk. Wist je dat één op de drie zoekresultaten lokaal georiënteerd is? Google heeft haar zoekresultaten daarom deels lokaal ingericht. Want we gebruiken steeds vaker onze smartphone om snel iets op te zoeken. Stel je bent in Amsterdam en je zoekt op pizzeria, dan krijg je automatisch de dichtstbijzijnde pizzeria’s in Amsterdam te zien.

Om ervoor te zorgen dat je lokaal gevonden wordt, is een Google Mijn Bedrijf pagina een belangrijke stap. Met deze gratis dienst van Google maak je je bedrijf zichtbaar door het aanmaken van een bedrijfsvermelding. De informatie die jij opgeeft over je bedrijf verschijnt in Google Zoeken, Google Maps en Google+. Hoe je zo’n bedrijfspagina aanmaakt? Daarover schreven we eerder al een blog: ‘Lokale vindbaarheid verbeteren met Google Mijn Bedrijf’.

4.   Verhoog de autoriteit van je website

De dienst SEO bestaat uit drie pijlers: techniek, content en autoriteit. Linkbuilding kan helpen om de autoriteit van je website te verhogen. Dit betekent concreet het aantal websites dat een link heeft naar jouw website. Let hierbij wel op dat de links relevant zijn. Dus ben je bijvoorbeeld stukadoor, dan heeft het voor jouw website geen zin om links te hebben van een website over schoonmaakmiddelen.

Startpagina’s, bedrijvenpagina’s en leveranciers zijn al goede voorbeelden van relaties. Relaties waar je redelijk eenvoudig een link van kunt verkrijgen. Zijn er binnen je vakgebied blog- en artikelenwebsites actief? Wellicht is het leuk om een interessant artikel te schrijven en op dat soort websites te laten posten. Natuurlijk met een link naar jouw website.

5.   Adverteren

Adverteren is een ideale manier om je bedrijf onder de aandacht te brengen. Met adverteren heb je meestal snel resultaat, maar er hangt ook wel een bepaald prijskaartje aan vast. Adverteren kan op diverse manieren: een banner plaatsen op websites waar jouw doelgroep zich bevindt, adverteren in Google AdWords of adverteren via social media.

Belangrijk bij adverteren is om constant te monitoren. Brengt het datgene op wat ik voor ogen heb? Staan de kosten van het adverteren in verhouding met je marge?

6.   Social media

Social media lenen zich uitstekend voor leuke like en win acties en andere weggeefacties. Probeer je doelgroep op social media te triggeren met leuke afbeeldingen, teksten en video’s. Ga de interactie met ze aan en daag ze uit om te reageren of je website te bezoeken.


Bovenstaande tips kunnen zorgen voor meer bezoekersaantallen op je website. Is het allemaal wat overweldigend? Geen nood - neem contact met ons op en wij zullen je hierbij helpen. 


Stay up to date
Schrijf je in en ontvang maandelijks een update van de belangrijkste ontwikkelingen
Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist

Het formulier kan nog niet worden verzonden omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.