De Loyals kernwaarden


Het afgelopen jaar hebben we tientallen bedrijven mogen helpen met onze 'Cut the Crap' Marketing Sessies. Zeker de helft van de tijd besteden we in deze sessies aan de kernwaarden. Omdat wij geloven dat deze authentieke waarden bepalend zijn voor het merk. Ze vormen de ‘core’ van de organisatie en zorgen dat je in marketinguitingen geen dingen roept die je intern niet waar kunt maken. Ze maken ieder bedrijf uniek.

Uiteraard hebben wij zelf ook kernwaarden. Een paar jaar geleden hebben ook wij verschillende bureaus ingehuurd om ze ‘uit ons team te halen’. Met een groter team hebben we ze later ook uitgebouwd naar een gedragskompas. Onze klanten raden wij altijd aan om de kernwaarden echt intern te houden, maar in het kader van fellowship (nr. 2) wil ik onze kernwaarden in dit blog toch met jullie delen.   

Categorie

Strategy & Branding

Datum

18-01-2018

Kernwaarden vs merkwaarden

Kernwaarden komen uit het (kern)team van de organisatie. Ze worden met name intern actief gebruikt. Je kunt er voor kiezen om jouw waarden ook naar buiten te delen, deze liggen dicht tegen de kernwaarden aan en heten merkwaarden. Waar de kernwaarden vooral betekenis hebben bij medewerkers, gaat het bij merkwaarden om de waarden voor klanten.

Onze kernwaarden

1. Top quality
We gaan voor absolute topkwaliteit in al onze producten. Als we iets beloven, zorgen we dat we het ook waarmaken. Make no mistake: dit betekent uiteraard niet dat we nooit fouten maken. Maar we zullen altijd hard werken om fouten goed te maken en er beter uit te komen.

2. Fellowship
Loyals is gebouwd op een team dat functioneert als een familiebedrijf. Met al zijn voor- en nadelen. Ook in onze klanten zoeken we een familiaire klik, alleen zo kunnen we samen werken aan groei.

3. Gut feeling
Als het even kan, handelen we op gevoel. Dat betekent ook dat we soms eigenwijs zijn en durven te doen.

4. Cut the crap
Niet moeilijk doen als het makkelijk kan.

5. Ahead of the game
We zijn altijd op zoek naar nieuwe kansen en ontwikkelingen. Constant om ons heen kijken wat er gebeurd en dit weer delen. De wereld beweegt razend snel en wij willen voorop lopen.

Natuurlijk is het ook bij ons niet alleen maar sunshine & rainbows, maar onze waarden geven de organisatie sturing. Het trekt zowel klanten als medewerkers aan die zich er goed bij voelen. Net als dat er mensen zijn die het niks vinden. En dat is juist ok. Ik hou ervan.

O, ja: kernwaarden komen uit het team en het team ontwikkelt zich constant. Door persoonlijke ontwikkeling, maar ook door nieuwe mensen. Zo kunnen er na verloop van tijd ook nieuwe waarden bijkomen en sommige afvallen. Daarom is het goed om dit eens in de zoveel jaar te toetsen.

 

aan de slag met kernwaarden


Stay up to date
Schrijf je in en ontvang maandelijks een update van de belangrijkste ontwikkelingen
Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist

Het formulier kan nog niet worden verzonden omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.