De brochure: quality vs quantity


De tijd schijnt echt bestaan te hebben, maar ik heb hem vanwege mijn leeftijd even gemist. Bedrijven maakten stapels brochures, de duurste DM-acties en zonder een kekke map vol geprint materiaal hoorde je als verkoper gewoon niet bij. Ik hoor sommige leveranciers of collega’s er nog weleens met een glimlach over vertellen.

Categorie

Design

Datum

11-08-2016

De tijd schijnt echt bestaan te hebben, maar ik heb hem vanwege mijn leeftijd even gemist. Bedrijven maakten stapels brochures, de duurste DM-acties en zonder een kekke map vol geprint materiaal hoorde je als verkoper gewoon niet bij. Ik hoor sommige leveranciers of collega’s er nog weleens met een glimlach over vertellen.
Die tijd is echter al jaren voorbij. We gaan op pad met een iPad of houden een digitale presentatie. Wat we na zo’n presentatie steeds vaker weer achterlaten is een oude bekende: een kwalitatieve compacte brochure.

Want wat is hij handig! De klant kan nog een keer nalezen wat jij tijdens de presentatie hebt willen overbrengen. Jouw klant kan hem gebruiken om het verhaal intern verder te presenteren. En met een beetje geluk belandt hij uiteindelijk in de lobby waar wachtende bezoekers hem nogmaals doornemen.

Mag het allemaal wat minder

Kwalitatieve brochures helpen onze klanten nog steeds in het verkoopproces. Het verschil is wel dat er gewoon minder gemaakt worden. Ze worden achtergelaten bij klanten of prospects die echt interesse hebben in het product. Of de consument kan zelf bij interesse een brochure aanvragen, in plaats van het willekeurig verspreiden van duizenden exemplaren.

Details matter!

We focussen volledig op de kwaliteit. Klopt de brochure met de overige middelen? Sluit hij naadloos aan op de presentatie die gegeven wordt? Past hij bij de waardes van het bedrijf? En dan het papier, een vak apart: mat, glimmend, dik, dun, FSC of niet. De papierkeuze is toch al gauw 50% van het ontwerp. Een glossy brochure past niet bij een bedrijf dat een ‘natuurlijke’ uitstraling wil hebben. We denken over alles na, ook de kleine dingen, want die zijn o zo belangrijk.

Kijk ‘m shinen!

We werken met zorg aan nieuwe brochures en leveren dan met veel plezier een kleinere maar beter oplage brochures. Want eigenlijk is het een van de stilste verkoopmedewerkers die je ooit zult hebben. Nadat je verkoper weg is, ligt hij er nog steeds. Stilletjes te shinen. Als een constante herinnering aan jouw bedrijf of product.


Stay up to date
Schrijf je in en ontvang maandelijks een update van de belangrijkste ontwikkelingen
Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist

Het formulier kan nog niet worden verzonden omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.