5 tips voor generatie Y & events


Afhankelijk van waar je het opzoekt is Generatie Y de generatie die geboren is tussen 1982 - 1994, maar soms wordt helemaal tot 2001 gerekend. Met mijn 29 jaar behoor ik zelf tot deze generatie en weet ik ook hoe we ons gedragen. Op papier lijken we een lastig groepje. Snel afgeleid, vinden onszelf enorm belangrijk, groeiden op met Paris Hilton en volgen nu de Kardashians op Instagram. Hallo ik-cultuur!

Categorie

Events

Datum

10-11-2016

Afhankelijk van waar je het opzoekt is Generatie Y de generatie die geboren is tussen 1982 - 1994, maar soms wordt helemaal tot 2001 gerekend. Met mijn 29 jaar behoor ik zelf tot deze generatie en weet ik ook hoe we ons gedragen. Op papier lijken we een lastig groepje. Snel afgeleid, vinden onszelf enorm belangrijk, groeiden op met Paris Hilton en volgen nu de Kardashians op Instagram. Hallo ik-cultuur!

Maar we zijn ook een generatie vol met mogelijkheden. We passen ons snel aan, zijn nieuwsgierig en leren onszelf van alles via YouTube (kans!). Eigenlijk best een leuk clubje dacht ik zo. Maar misschien komt dat door die ik-cultuur. 

Money to spend

Daarnaast zijn we op dit moment tussen de 22 en 34 jaar. De meeste van ons zijn dwars voor burgerlijke taferelen. Wat betekent dat we wel werken, maar geen gezin hoeven te onderhouden. We kunnen dus wat uitgeven. Dit maakt generatie Y heel interessant voor merken en bedrijven. Alleen hoe bereik je dit egocentrische clubje? Hier volgen 5 tips als je events organiseert voor 'Generatie Y':

1. Hou het kort

Wil je ons bereiken, maak het dan niet te lang. Onze spanningsboog is namelijk aanzienlijk korter dan die van onze ouders. Bij zakelijke events betekent dit korte presentaties en geen lappen tekst. (Die lezen we niet) Op festivals & beurzen vertaalt zich dit in korte activiteiten waar je als bezoeker aan mee kunt doen. 

 2. DIY

Je zou kunnen zeggen dat we graag mee doen. Doordat we zo lekker op onszelf gericht zijn, vinden we het fijn om gehoord te worden en mee te doen. We zijn niet gemaakt om passief te zijn. Dit biedt mogelijkheden om (mini)workshops aan te bieden en input te vergaren. 

3. Weten waar je aan toe bent

Mijn generatie kan zo'n beetje alles opzoeken. We houden er dan ook niet van als we niet van te voren kunnen kijken wat ons te wachten staat. Als we de kwaliteit namelijk niet hoog genoeg vinden, komen we niet. Dit is goed om rekening mee te houden vanaf het uitnodigingstraject. 

Wil je ook wat bijleren via YouTube? Check dan ook onderstaande video. Goed om de focus erin te houden.

 4. Laten we het digitaal houden

Je zou het misschien niet zeggen, maar in verschillende onderzoeken komt naar voren dat generatie Y denkt aan het milieu. De tijd van flyers op het gebied van events ligt ver achter ons en een tickets downloaden we op ons mobiel. Dat betekent dat ook plattegronden, programma's en inschrijvingen mobiel beschikbaar moeten zijn. Daar wint iedereen mee. 

 5. Co-creatie 

Niet verrassend dat ik als Loyal deze noem, maar het is echt zo. Co-creatie is ook key voor bezoekers van events en het kan de organisatie enorm helpen. Weet je niet welke band je moet boeken voor een event? Vraag het je bezoekers op Facebook. Heeft het budget de fotograaf opgegeten? Bezoekers kunnen actief foto's verzamelen via Social Media. Eigenlijk  hoef je het mijn generatie niet eens te vragen. Wij maken helemaal uit onszelf mini verslagen. Via Instagram & Snapchat vergroten we zo de exposure van het event. You're welcome. 


Stay up to date
Schrijf je in en ontvang maandelijks een update van de belangrijkste ontwikkelingen
Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist

Het formulier kan nog niet worden verzonden omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.