4 tips om blogs te recyclen


Je weet dat goede content belangrijk is voor jouw website. Bijvoorbeeld blogs, waarin je antwoord geeft op de vragen waar jouw doelgroep (onbewust) mee worstelt. In het schrijven van een goede blog zit natuurlijk best veel tijd en energie. Zonde om er daarna niks meer mee te doen, toch? Niet echt efficiënt. Daarom geef ik je 4 tips om jouw blogs te recyclen. Het voordeel? Je hebt meer relevante content om te delen, terwijl het niet eens zoveel extra tijd of moeite kost.

Categorie

SEO

Datum

20-02-2018

1. Maak een vlog van je blog

Goed nieuws: je hebt alle informatie al die je nodig hebt om een vlog te maken. Je kan je blog namelijk zien als een soort script. Het enige dat je nog nodig hebt is een smartphone of camera, een selfie-stick (of lange armen) en een internetverbinding. En onthoud: een vlog hoeft niet perfect te zijn. Het gaat erom dat je kennis deelt. Een paar tips om te onthouden:

  • Houd je vlog het liefst korter dan 2 à 3 minuten, daarna haken veel mensen af.
  • Houd het beeld zo stabiel mogelijk - je wilt niet dat je kijkers misselijk worden. :-)
  • Check even of het geluid goed is, vooral als je je vlog buiten opneemt. Valt dat tegen? Bestel dan een klein microfoontje om in vervolg te gebruiken.
  • Vertel je verhaal alsof je praat tegen een vriend. Mensen houden ervan om persoonlijk aangesproken te worden, ook al is het door een scherm.

2. Maak een infographic 

Mensen zijn visueel ingesteld. We nemen visuele informatie namelijk veel sneller op dan tekst: maar liefst 600.000 keer sneller! Daarom zijn infographics een goed idee. Neem de belangrijkste feiten uit je blog en tover ze om in een infographic. Daar heb je niet eens een grafisch ontwerper voor nodig: je doet het gewoon zelf met bijvoorbeeld Piktochart of Canva. Simpele, intuitieve online tools. Tips bij het maken van een infographic:

  • Zorg dat de infographic er netjes, overzichtelijk en duidelijk uitziet, kies dus voor maximaal 3 verschillende lettertypes en dezelfde uitlijning.
  • KISS: Keep It Short and Simple! 
  • Houd bij het vormgeven rekening met de kleuren van jouw huisstijl om voor herkenbaarheid te zorgen.
  • Plaats je bedrijfslogo boven de infographic .
  • Zorg voor een hoog share-gehalte, opvallende feiten en cijfers doen het altijd goed!

3. neem een podcast op

Het voordeel van een podcast? Je kunt het overal luisteren! Op de fiets, tijdens het autorijden, in de sportschool, achter je bureau en ga zo maar door. Nog een mooi feitje: informatie wordt sneller en beter opgenomen wanneer je naar een podcast luistert, bewezen onderzoekers. Dus, wat let je? Pak je smartphone, je blog en spreek de tekst in. Een paar tips:

  • Spreek op een natuurlijke manier en pas op dat je je blog niet opdreunt. Robocop is alweer een tijdje uit... 
  • Een podcast mag best iets meer op de inhoud ingaan, dus wees niet bang om iets meer uit te wijden over je onderwerp.
  • Lees je in over hoe te beginnen met podcasting.
  • Deel je podcast via social media.

4. Van online naar offline

Heb je écht een goede blog geschreven waar je veel positieve reacties op krijgt? En is je blog ook nog redelijk tijdloos? Goed bezig! Overweeg dan om je blog mooi vorm te geven (vraag het een vormgever of doe het zelf met Canva) en druk het af. Mensen gaan namelijk anders om met offline content dan met online content. Offline content blijft vaak toch op het bureau liggen, terwijl online content binnen no time verdwijnt en wordt ondergesneeuwd. Wat je kan doen met je gedrukte blog? Nou, dit bijvoorbeeld...

  • Stuur het met een begeleidend kaartje naar (potentiële) klanten voor wie je denkt dat het een interessant onderwerp is
  • Neem het mee naar netwerkbijeenkomsten en geef het aan een gesprekspartner
  • Sta je met je bedrijf op een evenement? Leg dan een stapeltje blogs op een tafel bij de stand. 

Wil je nog meer tips over het recyclen van je blogs, of content in het algemeen? Neem dan zeker even contact met ons op. Onze online marketeers barsten namelijk van de ideeën en helpen je graag verder. 


Stay up to date
Schrijf je in en ontvang maandelijks een update van de belangrijkste ontwikkelingen
Enkele gegevens ontbreken of zijn onjuist

Het formulier kan nog niet worden verzonden omdat het nog niet helemaal (correct) is ingevuld.